Ok tak makan ayam untuk sumber protein?

Kalau atas kertas tertulis protein membantu dlm pembentukan tubuhkan. Sebab ia generate balik sel2 badan. Jadi kalau kena pada tempatnya, protein akan membuatkan badan lebih cergas(memberi tenaga dr pembinaan tubuh), kulit lebih cantik(pertukaran sel baru) dan jarang sakit(bantu lawan penyakit juga).

Kita jgk belajar yg protein boleh dapat dari ayam, daging dan kekacang. Semua tu senang nk dpt. Yg risaunya berapa percent sangat protein yg maintain dlm makanan yg kita jamah tu. Ok ka makan ayam ja utk sumber protein? Cukup ka?




Protein ni sifat dia tidak tahan panas. Elemen dia akan rosak. Sah2 la masa kita masak tu kita tunggu kuahnya mendidihkan. Tapi xpa la kuah tu kita makan la jgk. Ada la sikit. Campur minyak dan lemak lagi. Nak top up protein plk, makan daging byk2. Akibatnya tahap kolestrol pn kita topup sama.

Jadi macam mana la tubuh nak membesar bagai juara.Terpaksa la ambil dr sumber lain. Wajib pilih yang bersih dan halal. Sebab tu la ESP menjadi pilihan bijak walaupun tiap2 hari kita makan ayam atau ikan atau daging. Bagi yg xboleh makan ayam or ikan or diet lagi la patut ambil. Esp ni protein yg tulen, high quality dan plg minimum lemak.

Sebab tu bila kita minum esp ni, kesan dia dpt tgk cepat. Kerana badan kita yg dahagakan protein ni dpt detect dan guna protein terus tanpa nak saring teruk2. Tidak mengandungi bahan pengawet, pewarna, perasa dan pemanis. Suci murni ja.

Proses nak buat dia memang tanpa pemanasan jadi zatnya terpelihara, rasa pun memang original soya. Nak bancuhnya untuk diminum, boleh dgn air suam, air sejuk atau campur minuman yg kita suka. Saya suka campur dgn air sirap sejuk. Macam soya bandung dlm tin tu rasanya.

Kalau yg penat, akan dapat energy boost. Kalau yg regular minum, kulit lebih cantik, badan
lebih anggun. Kalau yg breastfeed, susu akan bertambah dari segi kualiti atau kuantiti atau keduanya. Bayi yg ibunya menyusu, akan memperolehi tumbesaran yg optimum dan antibodi kuat. InsyaAllah..

Jom pakat cuba!!!


- Posted using BlogPress

ida ahmad

About ida ahmad

Ibu kepada 3 anak ini adalah 'working from home mom' dan blogger yg sudah lama menggunakan blog sebagai medium utk berbisnes sejak 2007. Beliau positif utk memberi yg terbaik buat keluarga, masyarakat dan agama sebagai saham akhirat.