Benarkah vitamin Shaklee boleh memperbanyakkan susu ibu?

Persoalan ini pasti berlegar di kepala pengguna yg baru nak mencuba produk ini. Jadi sebaiknya mari kita research sedikit sebelum mencuba sesuatu yg baru kita dengar.

Vitamin Shaklee dihasilkan oleh seorang doktor yang menekankan kepentingan pengambilan semua vitamin demi mencegah sebelum sesuatu penyakit menjadi parah. Ianya adalah untuk kesihatan yang optimum. Paling penting vitamin Shaklee adalah berkualiti, selamat, berkesan dan mampu dimiliki oleh setiap insan.

Pengambilan vitamin Shaklee oleh ibu yang mengandung serta menyusukan anaknya akan membantu si ibu itu sihat, segar dan ceria demi memastikan kandungan dan penyusuan lebih lancar dengan izinNYA jua. Bagi ibu yang menyusukan anaknya, jika si ibu mengamalkan pengambilan vitamin Shaklee dan mengikut semua aturan dan nasihat dengan jadual perahan yang konsisten, beliau akan mendapati penghasilan susu yg lebih banyak.

Penghasilan susu ibu adalah bersandarkan kepada konsep permintaan dan penawaran. Lebih banyak yang diminta maka lebih banyak yang ditawarkan bermaksud lebih banyak bayi minum atau lebih kerap perahan maka lebih banyak susu akan dihasilkan.

Namun sekiranya si ibu tadi keletihan, kepenatan, moody, stress mahupun sakit ianya sedikit sebanyak boleh mengganggu dan mempengaruhi penghasilan susu kerana hormon si ibu tidak stabil di saat ini. Maka hakikatnya pengambikan vitamin membantu si ibu kekl sihat, bersemangat, bertenaga, boleh menangani stress dan membantu dalam proses penyembuhan penyakit. Walaubagaimanapun secara tidak langsung vitamin ini juga akan disalurkan ke dalam susu ibu untuk si kecil tersayang.

Walaupun ramai yg xpernah dgr nama Shaklee, Shaklee adalah antara vitamin yang terawal dalam sejarah supplement. Ianya diperkenalkan oleh doctor yang bernama Dr. Forest C. Shaklee. Beliau mengkaji kepentingan tumbuh2an dan kebaikannya ke atas manusia.

1. Forest C. Shaklee is the founder of vitamin in year 1951- vitamin mineralized

2. Ianya mempunyai klinikal test untuk setiap produknya.

3. Telah lebih 50 tahun dalam pasaran dan ianya diyakini selamat.

4. Ianya murah setanding dengan kualiti.

5. Amalan istiqamah akan membuahkan hasil dan kesan yang ketara.

Murah? Betulkah? Cuba vit E sebagai contoh. Sejenis vitamin E (100 i.u) di farmasi berharga rm19.90 untuk 30 capsules. Maka sebiji berharga RM0.66 tetapi untuk 100i.u manakala Shaklee vit E adalah beserta dengan selenium (400i.u) adalah berharga RM0.99 sebiji.
Untuk mandapatkan vitamin E 400 i.u melalaui vitamin dari farmasi seseorang itu perlu makan 4 capsule sehari which is cost RM0.66 x 4 = RM2.64. Jadi mana yang lebih murah?

Walaupun ada banyak produk supplement yang baru dan mengatakan mereka lebih hebat namun setakat ini melalui pengalaman ibu, mereka yang telah merasa perbezaan Shaklee pasti tahu untuk menilai produk ini sendiri dan akan lebih yakin dengan shaklee. Walau ada segelintir yang telah mengamalkan Shaklee selama bertahun dan kini mahu mengubah angin dengan menukar kepada produk baru tetapi mereka sendiri boleh bandingkan perbezaan kualiti serta kuantiti yang ditawarkan oleh Shaklee jauh lebih baik.


Credit

- Posted using BlogPress from my iPhone

ida ahmad

About ida ahmad

Ibu kepada 3 anak ini adalah 'working from home mom' dan blogger yg sudah lama menggunakan blog sebagai medium utk berbisnes sejak 2007. Beliau positif utk memberi yg terbaik buat keluarga, masyarakat dan agama sebagai saham akhirat.