Rahsia Turun 20kg Selepas Bersalin Tanpa Effect Susu Badan

Ramai wanita yang risau bila badan pada mulanya KURUS semakin berisi dan berat semakin susah nak turun tambah - tambah sebaik saja melahirkan anak. Dilema betul bila memikirkan nak diet dan nak kurus tapi risau susu ibu akan terjejas. Jadi macam mana? Kami ada penyelesaiannya!





4 Tip Penting untuk ibu mempercepatkan proses menurunkan berat adalah:

  • Menyusu bayi secara eksklusif kerana penghasilkan susu memerlukan badan membakar kalori. Malah pengecutan rahim berlaku lebih pantas jika ibu menyusu. Kesan positifnya, lebih mudah turun berat dan dapat bentuk badan seperti sebelum mengandung lebih cepat!

Plain and simple, breastfeeding burns calories! “Our bodies burn almost 20 calories to make just an ounce of breast milk. If your baby eats 19-30 ounces a day, that's anywhere between 380-600 calories burned,” says Joy Kosak, co-founder of Simple Wishes.

  • Minum banyak air kosong. Air kosong 0 kalori. Air yang cukup membantu proses pembuangan bahan kumuh dan lebihan lemak.
  • Jaga kalori intake harian. Pastikan jangan over sangat makan. Makan kerap dalam kuantiti yang sedikit sangat membantu. Saya faham ibu menyusu mudah lapar.
  • Nutrisi yang memberi tenaga dan rasa kenyang lebih lama supaya badan tak rasa asyik nak makan ja dan kita tetap sihat dan mantap dengan aktiviti harian.
Tak percaya, ini testimonialnya, berjaya turun 20 kg selepas bersalin. Lebih indah pengeluaran susu tidak terjejas!


4 Supplemen Penting Untuk Bantu Ibu Menurunkan Berat Selepas Bersalin

  1. ESP -  protein asli bertindak sebagai pemberi tenaga, milk booster dan rasa lebih kenyang.
  2. Alfalfa - mudah lawas dan melancarkan pengangkutan bahan buangan keluar dari badan. Selain tu Alfalfa adalah milk booster yang sangat legeng untuk ibu menyusu Malaysia.
  3. Omega Guard -  membakar lemak dan menurunkan paras kolestrol dan tekanan darah. Paling best, ia bantu otak bayi dan ibu lebih cerdas! 
  4. Lecitin - Mencairkan lemak jadi lemak-lemak yang terlekat di saluran darah, bolehlah diangkut keluar.


Sekiranya anda juga mahu mengamalkan vitamin semulajadi Shaklee untuk menurunkan berat badan yang terbukti berkesan, dapatkannya dengan saya. Sebarang pertanyaan termasuklah cadangan mengikut budget anda, boleh hubungi saya sekarang juga! Info tentang Set Kurus Shaklee yang glamor dan berkesan tu baca sini.

Set Kurus Shaklee



Ketahui


dan


Juga




Nak berniaga dan jana pendapatan dengan Shaklee secara online? Semuanya di hujung jari sahaja. Anda boleh menggenggam pasif side income atau pendapatan aktif 3-4-5 angka hanya menggunakan medium blog, lebih-lebih lagi jika anda sememangnya seorang blogger tegar! Perniagaan Shaklee juga boleh dijalankan secara direct atau offline jika itu menjadi kepakaran anda.

Jangan ragu-ragu untuk bertanya kerana saya sedia membantu anda. Untuk order, boleh isi form online dengan boleh klik gambar di bawah atau hubungi saya.

ida ahmad

About ida ahmad

Ibu kepada 3 anak ini adalah 'working from home mom' dan blogger yg sudah lama menggunakan blog sebagai medium utk berbisnes sejak 2007. Beliau positif utk memberi yg terbaik buat keluarga, masyarakat dan agama sebagai saham akhirat.

2 comments

Write comments
April 19, 2015 at 7:45 AM delete

Memang kalau tak ye ye susah nak turun 1 kg pon. Thanks share tips ni =)

Reply
avatar
April 20, 2015 at 3:27 PM delete

Alhamdulillah, dah berkilo2 dah berjaya turun ni!

Reply
avatar