Fungsi Lecitin Untuk Kurus

Perlukah lecitin jika nak kurus?

Bila kita nak kurus atau turun berat, kita kena kena kurangkan makan atau lebihkan aktiviti.

Ada orang dah kurang makan tapi masih lagi liat betul nak turun berat.

Ada orang yang bersenam, tapi lambat pula nak kurus.



Fungsi lecitin membantu mempercepatkan amalan kita untuk menurunkan berat sama ada kita kurang makan, lebih aktiviti atau kombinasi kedua ini.

Lecitin membantu mengemulsi lemak. Mengemulsi ni bermakna memecahkan lemak pada molekul yang lebih kecil jadi boleh diangkut keluar dari badan. Molekul lemak yang dipecahkan melekat pada lecitin.





Lemak juga banyak terlekat di saluran darah menyebabkan saluran jadi sempit dan meninggikan risiko penyakit tekanan darah. Sebab tu juga, orang gemuk / lebih berat / obese selalu kena tekanan darah tinggi. Bila saluran darah jadi sempit akibat mendapan lemak pada dinding saluran darah.

Harga Lecitin Shaklee 180 kapsul adalah RM52.50


Bila lemak berjaya diangkut keluar dengan cantuan lecitin, risiko banyak penyakit bahaya boleh diturunkan. Bila badan lebih cepat turun berat, gaya hidup kita pun lebih baik kerana badan sudah lebih mudah dan cergas bergerak!

"A paper by the Huntington College of Health Sciences notes that it is an emulsifier of fats. This ability to emulsify or break down fats that enter your blood stream is important in that lecithin prevents fats from collecting on the walls of your blood vessels, and allows the fats to flow freely without coagulating."


Jadi, tambahlah supplemen lecitin dalam regimen menurunkan berat badan secara sihat anda! Ini akan menjadikan kita lebih sihat, berat lebih cepat turun dan bonus bantu fungsi otak juga sebab lecitin ada kolina. Oh ya, ibu menyusu pun sesuai ambil lecitin. Tak ada masalah untuk lelaki & kanak-kanak juga. Kalau nak diet lebih selamat dan berkesan, ha ambillah terus Set Kurus Shaklee.




Ketahui


dan


Juga




Nak berniaga dan jana pendapatan dengan Shaklee secara online? Semuanya di hujung jari sahaja. Anda boleh menggenggam pasif side income atau pendapatan aktif 3-4-5 angka hanya menggunakan medium blog, lebih-lebih lagi jika anda sememangnya seorang blogger tegar! Perniagaan Shaklee juga boleh dijalankan secara direct atau offline jika itu menjadi kepakaran anda.

Jangan ragu-ragu untuk bertanya kerana saya sedia membantu anda. Untuk order, boleh isi form online dengan boleh klik gambar di bawah atau hubungi saya.



ida ahmad

About ida ahmad

Ibu kepada 3 anak ini adalah 'working from home mom' dan blogger yg sudah lama menggunakan blog sebagai medium utk berbisnes sejak 2007. Beliau positif utk memberi yg terbaik buat keluarga, masyarakat dan agama sebagai saham akhirat.

1 comments :

Write comments
April 28, 2015 at 2:12 PM delete

Oh macam tu. terima kasih info. InsyaAllah akan tambah lecitin dalam diet

Reply
avatar