Penjelasan dan kebenaran tentang punca ovari pecah tiada kaitan dengan Shaklee

Ovari pecah kerana Shaklee? Ramai betul pakat share topik ni gara-gara tajuk yang wallah! Untuk yang tak tahu, tajuk entry atau tajuk iklan bukanlah cerita sebenar. Hakikatnya penulis dan saya nak sebar kebaikan Shaklee.

Ini bukan gambar Puan Farina ya. Gambar dia saya tak nak share.


Kami obses? Tidak tidak sama sekali. Untuk yang belum tahu alkisahnya Saudari Farina, duta satu produk kesihatan telah kehilangan ovari. Bila disoal doktor, doktor menyuruhnya stop semua supplemen. Beliau pula atas dasar kesedaran dan tidak mahu ramai yang teraniya telah mengeluarkan status Facebook seperti di bawah.




Saya sememangnya tidak terkejut dan melompat sama sekali. Saya faham yang dia tak pernah kenal Shaklee. Tambah-tambah dia terpaksa dibuang ovari pula saat ini. Sebagai distributor kami kena sedaya upaya sebarkan kebaikan Shaklee. Namun pasti ada yang belum terima info yang betul.

Shaklee bukan keluaran Malaysia. Shaklee bukan supplemen cap ayam. Shaklee bukan sekadar menjual jenama sahaja dan mengambil produk yang sama dengan produk syarikat lain. Untuk video pengakuan peserta yang sudah terjebak dengan Shaklee, boleh view sini.

Ini pula penjelasan Pn. Farina selepas tersebar cerita hikayat baru selepas status sensasinya.



Memang banyak syarikat cuma perlu buat cop, packaging dan pasarkan ja. Bukan ja jenama produk kesihatan dan kecantikan yang berlambak di Malaysia. Jenama pakaian yang terkenal di dunia juga mungkin menggunakan modes operandi yang sama.

Bagi yang belum tahu, Shaklee dah lama wujud di dunia. Founder kami, Dr. Shaklee sangat percayakan pada nutrisi dari sumber semulajadi. Sebab itu, sumber vitamin kami berasaskan tumbuhan semulajadi yang kami pasti bebas dari racun perosak dan baja kimia yang merbahaya. Tiada perubahan genetik sejak penanaman kerana Shaklee khuatir akan kesan jangka masa panjang. Sila tonton video di bawah untuk lebih penjelasan.


Untuk memastikan usaha ini berjaya, setiap sumber dikaji untuk disahkan bebas pencemaran dengan 350 ujian. Shaklee telah membelanjakan 250 bilion USD untuk R&D sahaja. Saintis Shaklee juga ramai dikalangan doktor, professor dan pemegang nobel awards.



InsyaAllah Shaklee memang menjanjikan produk yang selamat, berkesan dan mesra alam bukan seperti produk yang diamalkan puan yang telah kehilangan ovari itu. Ini beberapa himpunan kajian klinikal Shaklee untuk dibaca.

Berbalik pada kes Puan Farina, beliau sama sekali bukan pengguna Shaklee dan tidak menyalahkan Shaklee apabila terpaksa kehilangan ovari. Harap kita bersimpati dan mendoakan kesejahteraan beliau. Saya sangat bersimpati. Berat mata memandang, berat lagi bahu memikul. Semoga beliau tabah. Jika anda mengalami masalah kesihatan yang melibatkan ovari, boleh jadikan artikel ini sebagai rujukan.


Shaklee Independent Distributor
Ida Khairani  ( 846056 )
Phone : 013 488 2382
Email : admin@mysupervitamins.com
COD Shaklee kawasan : Seksyen 7 dan Shah Alam, Bandar Bukit Raja, Setia Alam, KLCC



Jika anda rasa artikel ini berguna, jangan lupa untuk kongsikan demi manfaat bersama.

ida ahmad

About ida ahmad

Ibu kepada 3 anak ini adalah 'working from home mom' dan blogger yg sudah lama menggunakan blog sebagai medium utk berbisnes sejak 2007. Beliau positif utk memberi yg terbaik buat keluarga, masyarakat dan agama sebagai saham akhirat.