Cara Menurunkan Kolestrol dengan Cepat Untuk Turunkan Risiko Serangan Jantung

Berjauhan dengan keluarga dan tinggal berseorangan serta mempunyai kolestrol yang tinggi, membuatkan ramai orang risau akan diserang sakit jantung tanpa mendapat bantuan kecemasan. Jadi, saya akan kongsikan cara menurunkan kolestrol dengan cepat supaya perkara yang tidak diingini dapat dielakkan.

Cara Menurunkan Kolestrol dengan Cepat dan Selamat
Cara Menurunkan Kolestrol dengan Cepat dan Selamat


Pasti ramai yang sudah dengar beberapa kisah individu yang hanya ditemui selepas beberapa hari telah meninggal dunia. Salah seorangnya adalah arwah cikgu saya yang pernah mengajar Bahasa Inggeris semasa di sekolah menengah dahulu.

Bukan ja yang tinggal seorang, yang sedia tahu ada kolestrol tinggi, ada tekanan darah tinggi pun kenalah risau dan berjaga-jaga. Serangan jantung boleh buat jantung terhenti dan risiko untuk pengsan atau terus maut. Jadi, kenalah ambil tahu cara menurunkan kolestrol dan amalkannya.

Kolestrol yang tinggi juga boleh bawa pada obesiti dan strok apabila saluran yang tersekat berkaitan dengan saraf yang mengawal pergerakan.

shaklee-cara-menurunkan-kolestrol
Risiko strok dan serangan jantung apabila kolestrol tinggi

Dari bulan Ramadan sampailah Syawal, dah macam-macam cerita kengkawan saya dengar admit akibat kolestrol tinggi dan jantung tersumbat. Makan-makan juga tapi kesihatan kenalah jaga.

Bagaimana Kolestrol Boleh Membawa Pada Serangan Jantung?


Masalah jantung dan strok kebanyakkannya bermula dengan masalah kolestrol yang tinggi di dalam darah. Apabila kolestrol menebal dan mengeras, ini yang membentuk plak. Plak ni pulak akan menyebabkan laluan darah di dalam salur darah menjadi sempit.

Korang tau macamana longkang tersumbat kan?  Bila saluran darah makin sempit akibat timbunan kolestrol atau plak, darah bergerak dengan tekanan yang tinggi untuk lalu di kawasan sempit tersebut.

Plak dan darah beku yang gagal melalui salur darah ini yang akan menyebabkan salur darah kita tersumbat dan menyebabkan bahagian jantung tidak menerima bekalan oksigen dan serangan jantung terjadi.

cara-serangan-jantung
Bahagian jantung yang mati akibat saluran darah tersumbat dan oksigen tidak sampai

Maka, amat penting untuk kita jaga tahap kolestrol di dalam darah kita.

Untuk mengawal kadar kolestrol, kami sekeluarga amalkan Omega Guard Shaklee dan Phytocol-ST.

Cara Menurunkan Kolestrol dengan Cepat

Choose foods that not only decrease cholesterol and plaque accumulation but that also increase your high-density lipoprotein, or HDL cholesterol, which acts as an artery scavenger to remove LDL and plaque. A diet founded in plant-based foods significantly increases your HDL and reduces your risk of arterial plaque.

Kunyit, halia, bawang putih, belberi sangat bagus untuk diamalkan untuk mengelakkan terjadinya plak.

Omega Guard Shaklee yang kaya dengan minyak omega 3 diketahui baik untuk kesihatan jantung dan mampu menurunkan kadar kolestrol jahat.

Cara omega guard shaklee membantu menurunkan kolestrol
Cara omega guard membantu menurunkan kolestrol

Phytocol-St pula menyekat penyerapan kolestrol dari makanan yang baru diambil.

Dengan pengambilan konsisten minyak ikan ini dan phytocol-st, insyaAllah kolestrol yang dah lama bertapak di dalam salur darah mampu dicairkan dan kadar kolestrol dapat dikawal.

phytocol-st-menrunkan-kolestrol
Cara Phytocol-St menyekat kolestrol dan mengawal paras kolestrol dalam darah

Apa kata simpan siap-siap sebotol Omega Guard dan Phytocol-St dalam beg, dan telan terus selepas makan sempena open house ni.

turunkan-kolestoll-dengan-omega-guard-shaklee
Kesan amalkan Omega Guard Shaklee


Alhamdulillah, so far kolestrol saya masih terkawal dan apabila ada pemeriksaan paras kolestrol dilakukan, masih pada paras normal. Saya pun bukanlah penggemar daging lembu sangat tapi kalau ada daging kambing yang rare tu, makan jugalah 1-2 round.  Setiap kali nak makan tu, memang terus ingat, wajib ambil Omega Guard dan Phytocol-St. Sudah tahu cara menurunkan kolestrol dengan cepat ni, haruslah kita amalkan dan ambil ikhtibar dari peristiwa di sekeliling kita.

Jom jaga kesihatan sama-sama ya, demi diri dan keluarga kita.

Untuk dapatkan 2 produk hebat yang membantu menurunkan kolestrol ini, boleh hubungi saya melalui


1. Whatapps : http://www.wasap.my/60134882382

2. Belian melalui E-Sell dan bayar terus menggunakan credit card atau debit card

3. Walk in ke cawangan Shaklee dan register sebagai ahli untuk dapatkan harga lebih rendah.. Jangan lupa tulissponsor ID 846056 dan dapatkan konsultasi dari saya selepas pembelian.

4. Hubungi saya sahaja untuk buat belian untuk anda.. terus direct ke rumah anda !

pengedar-shaklee-ubat-menurunkan-kolestrol

ida ahmad

About ida ahmad

Ibu kepada 3 anak ini adalah 'working from home mom' dan blogger yg sudah lama menggunakan blog sebagai medium utk berbisnes sejak 2007. Beliau positif utk memberi yg terbaik buat keluarga, masyarakat dan agama sebagai saham akhirat.