Vitamin asas apa yang kita perlukan untuk kekal sihat ?

Bila tekan suis lampu, lambat nak menyala. Kelip2 baru nyala.. Bukan satu, banyak pulak tu.. Bilik tidur, toilet.. Terbaru, pagi tadi.. Kat dapur, nak masak.. Aduii..

Sambil2 masak, duk fikir dah lama aku huni rumah ni, patutlah semua nak kena buat maintenance dah. Haritu tukar saluran paip air, sebab dah berkarat, air tak naik ke tangki..

Terfikir pulak tentang diri ini.. Dah bertahun duk guna. Allah bagi pinjam badan ni, aku guna untuk macam2. Selain maintain dengan amalan rohani, fizikal juga perlu sihat.

Mental juga perlu cerdas. Kalau tak, macam mana aku nak maintain amalan2 n aktiviti harian aku. Nanti akan ditanya semua tu...

Selain makan makanan berkhasiat, bersenam dengan konsisten, aku juga perlu amalkan suplemen untuk topup keperluan vitamin harian aku. Ye lah, bukan senang kan nak jaga badan ni. Kalau lampu rosak, boleh ganti, beli kat kedai, kalau organ dalam badan rosak? Acaner tuh.

Alhamdulillah, syukur juga aku duduk dalam kelompok mereka yang dapat fahamkan aku tentang konsep jaga kesihatan sebelum sakit ni. Sihat tanpa ubat, maksudnya, jaga kesihatan sehingga kita betul2 sihat dan tak perlukan ubat. Tapi kalau sakit, kena lah makan ubat dan topup dengan vitamin.

Semalam dengar sharing seorang uncle yang dah berpuluh tahun amalkan suplemen shaklee. Rahsia beliau sihat dan boleh teruskan kehidupan dengan lebih baik. Plus, bab dapat kewangan extra tu memang bonus sangat2 dah. Boleh buat macam2.. Boleh buat kebajikan dengan lebih banyak.anak2 hantar ke sekolah bagus2, siap tahfiz. Semua perlukan kesihatan dan kekayaan tu! Aku nak jadi macam uncle tu!!

Eeh, hangit pulak nanti masakan, asyik berangan ni. Paling kurang, nak sihat kenalah amalkan vitamin asas ni dari sekarang 💪💪💪

Sesal dahulu pendapatan, sesal kemudian tiada guna. So jangan lupa siapkan maintance diri kita dengan amalan pemakanan sihat dan supplemen Shaklee ni.






Ida Khairani
013.488.2382
http://www.mysupervitamins.com

ida ahmad

About ida ahmad

Ibu kepada 3 anak ini adalah 'working from home mom' dan blogger yg sudah lama menggunakan blog sebagai medium utk berbisnes sejak 2007. Beliau positif utk memberi yg terbaik buat keluarga, masyarakat dan agama sebagai saham akhirat.