Tip Musim Panas dan Cara Elak Batuk

Batuk Itu Memenatkan !
=================
.
Lately ni suami saya batuk. Sampai sakit dada dia. Kesian aih. Kami pun ada hari-hari yang ikut batuk sama. Time cuaca panas ni, antara penyakit yang mudah dapat demam dan batuk.

Batuk sancta menyeksakan, jadi elak sembelum terkena

.
Kalau kurang minum air, lagilah lambat baik. Takpalah, kena pi toilet pun, janji badan tak terhidrat dan penyakit dapat elak.

Tip Musim Panas dan Cara Elak Batuk


Tip 1:
So, rajin-rajinlah minum air. Keluar rumah tu, standby siap2 botol air berisi air bukan kosong untuk anak2 minum juga. Kadang2 anak2 pun kering tekak. Kalau diorang batuk sama, lagi kesian. Batuk kalau berterusan, boleh sampai kena lelah dan Pneumonia. Nauzubillah..
.
Tip 2:
Semalam masa saya ke majlis ceo360 ni timba ilmu, memang standby dan asyik ulang-ulang minum ja. Lagi best saya dah prepare air Performance Drink Mix dengan Cinch Tea. Memang tak mengantuk dan segar hingga ke petang. Tambah-tambah event tu sangat menarik, 'fun' , penuh ilmu dan 'energy' dengan barisan speaker-speaker hebat belaka. Specialnya Performance Drink ni ia menyejukkan badan dan mengelakkan badan terhidrat. Jadi, kuranglah sikit nak risiko batuk dan demam.
.
Tip 3:
Pakai mask. Kalau dah tahu nak ke tempat berabuk, berasap atau diri sendiri memang tak sihat.. tolong pakai mask siap2. Even masa nak bersihkan rumah yang berabuk pun pakailah mask a.k.a topeng hidung.

Tip 4:
Amalkan juga MADU dan minyak ikan a.k.a omega 3 kalau memang jenis senang batuk atau asma. Minyak ikan omega 3 macam Omega Guard Shaklee ni memang power dalam menguatkan paru-paru dan kawal simptom2 asma ni. Orang asma ni sensitif sangat dengan alergen seperti habuk. Saluran bernafasan mungkin menjadi sempit bila terdedah pada alergen ni dan mengakibatkan sesak nafas atau batuk. Cara omega bertindak adalah membantu mengawal tindak balas badan terhadap alergen ni.
.
Anyway, minum air kosong banyak dan kurangkan gula ok. Gula boleh buat bertambah dahaga jer. Kalau dah batuk, jangan lupa amalkan Omega Guard...
.

Shaklee Independent Distributor Ida Khairani ( 846056 ) 
FB : Ida Khairani Ahmad 
Phone : 013 488 2382 
Email : admin@mysupervitamins.com 
Order Shaklee Online dan pos ke seluruh Malaysia 
 Pengedar Shaklee / COD : Seksyen 7 dan sekitar Shah Alam, Bandar Bukit Raja, Setia Alam, KLCC

ida ahmad

About ida ahmad

Ibu kepada 3 anak ini adalah 'working from home mom' dan blogger yg sudah lama menggunakan blog sebagai medium utk berbisnes sejak 2007. Beliau positif utk memberi yg terbaik buat keluarga, masyarakat dan agama sebagai saham akhirat.