Apa maksud IPP pada label Shaklee ESP ?

IPP 
----

Apa benda IPP ni? IPP tu nama pendek, panjangnya adalah Identity Preservation Program.
.
IPP ni maksudnya tumbuhan yang jadi sumber utama sesuatu produk tu dikawal,
dipelihara & dipantau dgn ketat sejak pembenihan lagi sampailah ke pemprosesan terakhir.
.
Tak semua produk ada IPP. Rare la !Produk premium Shaklee yang ada sijil IPP ni adalah ESP. Itulah PERBEZAAN soya ESP berbanding soya lain.
.
Maksudnya ESP Shaklee ni sejak dari  benih soya lagi dah dipilih & diambil dr jenis yang TAK GMO @ tak diubah secara genetik. Masa tanam pokok pula dari kecil sampai besar, tak ada guna baja kimia dan racun perosak yang merbahaya.
.
.


Masa proses nak basuh & ekstrak protin dgn amino asid yang lengkap pula tak guna alkohol tapi AIR sahaja.  Hasilnya enzim & isofloven dapat dikekalkan hingga pada masa kita minum ESP ni. 
.
Even ada produk yang claim ia organik atau non gmo, perbezaan Soya ESP juga dari segi prosesnya. Soya lain mungkin telah kehilangan enzim geinstein yang dapat melawan kanser & jaga kesihatan prostat ! Isoflavon juga membantu inflamasi dan simptom menopause. Rugi gila kalau minum soya tapi tak ada enzim ni.
.
.

Sebab tu la cara bancuh protin yang betul dgn air suam atau sejuk ja untuk maintain protein dan enzim tu dapat dimanfaatkan dalam badan kita. 
.
Sebab tu saya kena paksa minum ESP ni juga juga ! 😜 Lama-lama sure jatuh cinta dgn hasilnya.
.
Your Trusted Shaklee Distributor,
ID 846056

Ida Khairani Ahmad

P/S: ESP is on SALE !

"Kenapa saya suka ESP - Part 2"

ida ahmad

About ida ahmad

Ibu kepada 3 anak ini adalah 'working from home mom' dan blogger yg sudah lama menggunakan blog sebagai medium utk berbisnes sejak 2007. Beliau positif utk memberi yg terbaik buat keluarga, masyarakat dan agama sebagai saham akhirat.