Cara Kawal Tekanan Darah Tinggi Sebelum Diserang Strok atau Heart Attack

InsyaAllah, esok saya bank in duit. Jadilah ambil set darah tinggi sekali dgn Vivix tu. Ini doa saya semoga pakcik ni teruskan hajat mendapatkan set lengkap untuk kawal tekanan darahnya.

Beberapa hari lepas, Pakcik Z hubungi saya dan minta cadangan set darah tinggi. Lepas diberitahu, beliau setuju nak semua kecuali Vivix. Sebab katanya beliau tak merokok.

Tekanan Darah Tinggi boleh mengakibatkan strok
Elak risiko heart attack dan kawal tekanan darah anda


Mungkin saya kurang tekankan peranan Vivix dengan sebaiknya pada entry "Cara Turunkan Tekanan Darah Tinggi Tanpa Ubat" ini. Jadi saya nak terangkan dengan lebih lanjut cara Vivix membantu kawal tekanan darah tinggi sebelum diserang strok dan heart attack juga penyakit-penyakit lain akibat bebanan pada organ badan.

Sebenarnya, kandungan utama Vivix, Resveratrol membantu pengaliran darah yang lancar untuk mengawal tekanan darah tinggi dengan..


membesarkan saluran darah / arteri .. jadi pengaliran darah lebih lancar dan tekanan darah lebih terkawal. Nutrisi juga dapat diserap dengan lebih baik.

• turunkan risiko blood clot / saluran darah tersumbat atau menjadi bertambah sempit.
Tekanan darah tinggi boleh berlaku bila saluran darah menjadi sempit disebabkan oleh permukaan saluran darah yang tidak sekata disebabkan luka, inflame atau kolestrol.

 • kurangkan keradangan / inflammation.

• menurunkan paras LDL / kolestrol jahat.

memberi kesan mengawal bacaan sistolik tekanan darah 

vivix untuk tekanan darah tinggi
Resveratrol di dalam Vivix terbaik untuk bantu kawal tekanan darah dan risiko penyakit merbahaya



Video ni menerangkan kebaikan Resveratrol dengan lebih jelas. Banyak sebenarnya kebaikan Resveratrol sebagai antioksida, kesihatan jantung dan kardiovaskular, anti-aging, anti-diabetic, kanser, kulit, alzheimer, antiviral dan lain-lain.


Khas untuk kebaikannya dalam kawalan tekanan darah, boleh fokus di minit ke 1.30  ke 2.10 dalam video Resveratrol ni.

Kalau anda rasa Vivix Shaklee mahal, saya rasa ia sangat murah untuk segala kebaikan yang ada padanya. Vivix Shaklee sangat eksklusif kerana mempunyai 10 kali ganda dari Resveratrol sahaja. Ia bukan diekstrak dari red wine tetapi PURE dan bersumberkan tumbuhan asli dan semulajadi yang telah dikaji mempunyai resveratrol dan polyphnenol tertinggi dan terbaik.


  1. You cannot drink enough red wine to make a difference.
  2. Only Trans-resveratrol is active. If a company reports “total resveratrol – the number is meaningless. 
  3. There are different degrees of purity—some companies have reported products as low as 20% pure. Shaklee’s Vivix product is 98% pure – extracted from the the Japanese Knot Weed (polygonum cuspidatum). If a company doesn’t report its purity you can be sure it is not 98%. 
  4. Many companies extract from grapes or red wine. You cannot get 98% pure from these sources.
  5. Dr. David Sinclair (Harvard University) published data demonstrating that a collection of polyphenols make the resveratrol much more powerful. So 100 mg of Shaklee resveratrol is 10 times stronger than resveratrol alone. 3 They have added 1200mg of polyphenols from the muscadine grape, European Elderberry and Purple Carrot. 
  6. Shaklee uses a patent pending extraction process that delivers more than15 polyphenols. 
  7. Shaklee has also removed the Emodin (a potentially inflammatory ingredient found with most resveratrol products).

Kenapa kena kawal tekanan darah ni? Tekanan Darah tinggi akan memberi bebenan pada organ dan anda berRISIKO tinggi untuk mendapat penyakit ini :

  • otak : serangan strok, angin ahmar, ringan atau sementara
  • jantung : coronary heart disease, congestive heart failure, left venticular hypertrophy
  • mata : kerosakan dan pendarahan pada mata, hypertensive retinopathy
  • buang pinggang : kerosakan fungsi buah pinggang
  • peripheral vascular disease : Aneurism, hilang denyut nadi


Jika anda betul-betul sayangkan kesihatan dan mahu mengelak dari penyakit yang disebabkan ketuaan dan membantu mengawal tekanan darah tinggi anda, dapatkan Vivix dan Set Kawalan Tekanan Darah sekarang.

testimonial vivix shaklee untuk kawal tekanan darah tinggi
Kesan Vivix pada pesakit tekanan darah tinggi


Hubungi saya untuk order Vivix anda sekarang dan tahu cara lebih jimat memilikinya atau boleh terus ke e-sell Vivix Shaklee ini untuk order.

Shaklee Independent Distributor Ida Khairani ( 846056 ) 
FB : Ida Khairani Ahmad 
Phone : 013 488 2382 
Email : admin@mysupervitamins.com 
Order Shaklee Online dan pos ke seluruh Malaysia 
 Pengedar Shaklee / COD : Seksyen 7 dan sekitar Shah Alam, Bandar Bukit Raja, Setia Alam, KLCC

ida ahmad

About ida ahmad

Ibu kepada 3 anak ini adalah 'working from home mom' dan blogger yg sudah lama menggunakan blog sebagai medium utk berbisnes sejak 2007. Beliau positif utk memberi yg terbaik buat keluarga, masyarakat dan agama sebagai saham akhirat.