Bila patut beri anak multivitamin atau supplemen?

Bila balik kampung atau holiday, ikut kerajinan ibu bawa bekal susu & mealshakes ni. So, kali ni langsung tak pack dan selama 7 hari tu, tak minum susu langsung kesemuanya.

Malam ni baru jumpa balik 😁. 3 round terus Iman demand.

Alhamdulillah anak2 tetap sihat, kuat dan berselera makan.

mealshakes diambil setiap masa
Multivitamin terbaik untuk anak

Supplemen semulajadi ni gunanya bukan waktu terdesak sebenarnya. Ia ambil masa juga nak beri kesan dan faedah pada badan. Jadi, bila patutu ibu bapa beri anak makanan tambahan, vitamin atau supplemen? Paling baik dan afdal, diberi dan diamalkan semasa sihat, macam kita makan nasi tu. Bukan makan time sakit ja.

vitamin paling selamat untuk anak
Kelebihan Mealshakes Shaklee
Kelebihan Mealshakes Shaklee :

  • Mengandungi 19 jenis vitamin dan mineral penting. Bagus untuk mengisi kekosongan dan keperluan harian anak kita.
  • Lengkap dengan 9 jenis asid amino perlu. Asid amino sangat jarang hadir kesemua 9 jenis dalam makanan kita. Protin terbaik perlu hadir dengan kesemua 9 asid amino atau kita perlu pelbagaikan sumber protin supaya dapat melengkapkan keperluan asid amino ini.
  • Tinggi kalsium. Anak kita memang sangat perlukan kalsium untuk pertumbuhan yang pesat semasa membesar. 
  • Rendah indeks glisemik. Maknanya anak kita tak akan hyper secara tiba2 seperti bila dapat makanan rapu yang manis. Makanan dan minuman yang mempunyai indeks glisemik rendah membebaskan gula dalam jangka masa yang lama supaya gula dan tenaga tidak tinggi untuk tempoh masa singkat sahaja.


Nak minuman multivitamin, kaya serat dan protin yg sedap dan beri faedah kesihatan dan pertumbuhan utk anak-anak, roger ya.

Shaklee Independent Distributor Ida Khairani ( 846056 ) 
FB : Ida Khairani Ahmad 
Phone : 013 488 2382 
Email : admin@mysupervitamins.com 
Order Shaklee Online dan pos ke seluruh Malaysia 
 COD Shaklee kawasan : Seksyen 7 dan Shah Alam, Bandar Bukit Raja, Setia Alam, KLCC

ida ahmad

About ida ahmad

Ibu kepada 3 anak ini adalah 'working from home mom' dan blogger yg sudah lama menggunakan blog sebagai medium utk berbisnes sejak 2007. Beliau positif utk memberi yg terbaik buat keluarga, masyarakat dan agama sebagai saham akhirat.