Produk Penjagaan Kulit Shaklee Enfuselle

Banyak produk kosmetik yg dikatakan ada formula anti oksida vit a, c dan e..Namun hakikatnya vitamin ini sangat susah untuk dikekalkan.. jika kita tempek buah oren dimuka, tidak semudah itu semua vit c akan diserap di kulit.

"You Can’t Just Smash an Orange Into Your Face Expect Your Skin to Use It!"

Dr. Burke stated that although many topical skin care formulations contain antioxidants, very few are actually effective in preventing or reversing damage to the skin. That’s because almost all-available topical formulation contain minute concentrations of the necessary antioxidants and they are not well absorbed by the skin.

Shaklee’s  Enfuselle anti-aging skin care really does work. A group of women and men between the ages of 30 and 70 used Shaklee’s Enfuselle  skin care line was used twice  a day for 84 days. The product was applied to one-half of the face, while the other half served as a control In four weeks the results were astounding:

The results were extraordinary. The improvements observed were so dramatic that Scripps scientists told the Shaklee design team that they had never seen these dramatic results with any other products…and they test many skin care products.


Berikut adalah bagaimana antioksidan melindungi dan membantu penjagaan kulit kita:

Selenium: adalah nutrien penting untuk membaiki enzim selular. Ia membantu melindungi tubuh dari segala bentuk kanser, termasuk kanser kulit yang disebabkan oleh pendedahan matahari. Ia juga mengekalkan keanjalan, melambatkan proses penuaan dan pengerasan tisu.

Vitamin E : adalah antioksidan yang amat penting kerana ia melindungi membran sel halus. Vitamin E asli mengurangkan kerosakan yang disebabkan oleh UV. Apabila mengambil bersama Vitamin A risiko 70% dikurangkan untuk karsinoma sel basal. Vita E diambil pada 400 IU mengurangkan kedutan dan memperbaiki tekstur kulit.

Vitamin C: Ini vitamin larut air adalah antioksidan yang paling banyak didapati secara semulajadi pada kulit. Vitamin C adalah penting dalam menghentikan radikal bebas. Vitamin C berkurangan apabila kulit terdedah kepada matahari, pencemaran atau merokok. Malah pendedahan UV yang minimum mengurangkan tahap Vitamin C



Produk Penjagaan Kulit Shaklee Enfuselle


Nak cuba rangkaian produk penjagaan kulit Shaklee, Enfuselle contact me ok!

Rangkaian vitamin untuk kecantikan dari dalam dan testimonial HEBAT boleh baca sini.



Ida Khairani
Shaklee Independent Distributor
ID 846056


Jika rasa artikel ini berguna, kongsikan. Sharing is Caring :)


ida ahmad

About ida ahmad

Ibu kepada 3 anak ini adalah 'working from home mom' dan blogger yg sudah lama menggunakan blog sebagai medium utk berbisnes sejak 2007. Beliau positif utk memberi yg terbaik buat keluarga, masyarakat dan agama sebagai saham akhirat.