Asma, batuk di kalangan kanak kanak, apa penawarnya?


"Saya bagi Meal Shakes kat Iman sebab dia selalu demam, selsema dan batuk walaupun Iman masatu fully breastfeed. Almaklumla, anak nursery. Duk campur gaul ramai-ramai selalu sangat sakit. Boleh dikatakan setiap 2 minggu mesti kena. Alhamdulillah, lepas consume Meal Shakes, antibodi dia kuat sikit. Penyakit-penyakit dah jarang benar hinggap kat dia. Itulah yang buat saya jatuh chenta dengan Shaklee. Yang pasti semuanya secara semulajadi dan selamat. "




"ini kisah my boy,Darwish setahun yg lalu... kali terakhir admit HUKM & amik NEB Jan 12.....
alhamdulliahh, dah bebas dari nebulizer & inhaler lebih setahun selepas amalkan Mealshake & OmegaGuard….:) semuanya dgn izin Allah jua... "



Kenapa Mealshakes? 

Mealshakes ni mengandungi multivitamin, mineral, serat dan protein. Kanak kanak yang sering jatuh sakit selalunya mempunyai anti bodi yang lemah. Sel yang tidak sihat juga menyebabkan zat dari makanan yang dimakan tidak dapat diserap dengan optimum. Jadi, Mealshakes membantu menghasilkan sel yang lebih sihat supaya dapat membantu menyerap nutrien, menyumbang pada keperluan vitamin dan menampung kekurangan nutrien dari makanan harian. 

Banyak lagi kandungan Mealshakes yang unik dan kenapa ia sangat perlu untuk kanak kanak yang senang sakit dan anak anak yang lain juga. Boleh baca di sini > Vitamin Untuk Anak


Kenapa Omega Guard

Omega membantu meningkatkan sistem imun dan menyihatkan paru paru. Ia memberi rasa panas dan kelegaan dari dalam. Jika batuk yang kronik yang ada kaitan dengan keradangan, pengambilana asid lemak Omega-3 mungkin dapat membantu. Asid lemak omega-3 bagus untuk menggalakkan sintesis PGE3 prostaglandin, yang mempunyai aktiviti anti-radang. Omega 3 juga memberi kesan baik buat pesakit asma. Omega Guard mengandungi rangkaian spektrum penuh 7 jenis asid lemak omega 3 semulajadi termasuk EPA, DHA, ALA dan banyak lagi. Untuk bacaan tentang sakit asma, boleh klik sini > Asma dan Omega.

Jadi, jadilah ibu bapa yang prihatin dengan memberi yang terbaik untuk anak anak. Mereka bergantung pada kita untuk membuat pilihan yang betul.


Ida Khairani
Shaklee Independent Distributor
ID 846056


Jika rasa artikel ini berguna, kongsikan. Sharing is Caring :)

ida ahmad

About ida ahmad

Ibu kepada 3 anak ini adalah 'working from home mom' dan blogger yg sudah lama menggunakan blog sebagai medium utk berbisnes sejak 2007. Beliau positif utk memberi yg terbaik buat keluarga, masyarakat dan agama sebagai saham akhirat.