Kenapa vitamin omega tak selamat dan bahaya minyak ikan omega 3 pada manusia

Supplemen Omega 3 selalunya adalah dari ikan laut dalam. Ikan laut dalam juga berisiko untuk terdedah pada bahaya pencemaran dan toksin tinggi. Pendedahan pada logam berat kesan dari kapal lama dan pembuangan minyak menjadi sebahagian dari kehidupan di laut dalam.


Walaupun ikan salmon, ikan tuna, ikan herring kaya omega 3, jenis-jenis ikan laut dalam berisiko untuk tinggi toksin. Terutama untuk ibu mengandung, anda sangat perlu berjaga-jaga dalam pemakanan ikan juga pengambilan suppelemen Omega 3 ni kerana khuatir akan kandungan MERKURI. Risiko terhadap kandungan bayi juga tinggi.

Bahaya ikan salmon dan ikan laut dalam






Shaklee sedar akan risiko ini jadi untuk menghasilkan supplemen Omega 3 terbaik dan tiada risiko, penyulingan teliti perlu dilakukan.

Oleh itu, proses "Triple Molecular Distilation" dicipta demi mencapai tahap ketulenan Omega 3 yang asli dan tidak merbahayakan pengamalnya. Omega Guard yang dihasilkan adalah yang terbaik di dunia dan memiliki spektrum penuh omega 3 termasuklah EPA, DHA dan ALA.


Penyulingan yang perlu sebelum jadi supplemen Omega 3



Perbezaan Omega Guard Shaklee  yang tidak terdapat pada supplemen omega 3 lain adalah :


Selamat:
- penyulingan 3 peringkat untuk menjamin ketulenan dan tiada risiko toksin merbahaya
- bebas MERKURI
- tiada perasa dan pewarna tambahan
- tiada bahan pengawet
- gluten FREE

Berkesan :
- kajian telah dilakukan untuk membuktikan kesan omega 3 terhadap kesihatan
- semua spektrum omega 3 lengkap didapati dalam Omega Guard termasuk DHA, EPA dan ALA.

Hijau :
- demi menyokong persekitaran, botol Omega adalah boleh dikitar semula, BPA-free dan dakwat tulisan pada botol berasaskan soya.

Perbezaan Omega Guard Shaklee Berbanding Jenama Lain


Untuk mendapat khasiat sebenar Omega 3 yang badan tidak boleh hasilkan sendiri, kita kenalah bijak dan berhati-hati dalam pilih supplemen Omega 3. Jangan dari nak sihat, membahayakan diri pula sebab tonsin yang tinggi.

Kebaikan omega 3 untuk jantung dan mata yang sihat, kawalan kolestrol, otak cerdas dan pergerakan sendi yang lancar akan dapat diperolehi jika supplemen Omega mempunyai sistem penyulingan terbaik dan dos DHA dan EPA yang mencukupi. Pilihlah dengan bijak! 

Shaklee Independent Distributor
Ida Khairani  ( 846056 )
Phone : 013 488 2382
Email : admin@mysupervitamins.com
COD Shaklee kawasan : Seksyen 7 dan Shah Alam, Bandar Bukit Raja, Setia Alam, KLCC



ida ahmad

About ida ahmad

Ibu kepada 3 anak ini adalah 'working from home mom' dan blogger yg sudah lama menggunakan blog sebagai medium utk berbisnes sejak 2007. Beliau positif utk memberi yg terbaik buat keluarga, masyarakat dan agama sebagai saham akhirat.