5 Makanan Yang Penting Jika Niat Nak Kurus Cepat dan Detox Berkesan

Tahu tak, ada makanan yang senang-senang ja dapat buat kita lebih kurus dan buang toksin? Semasa Program Detox, saya akan membantu customer untuk memilih menu harian yang tepat supaya lebih banyak toksin dapat dibuang dan lebih cepat turun berat. Jadi bukan sahaja hilang berat dan inci, kesihatan juga pasti lebih baik.

makanan untuk detox dan kurus lebih cepat dan selamat
Makanan wajib jika nak cepat kurus dan lebih sihat dengan detox


Selain dari 5 makanan yang buat detox lebih mudah, makanan yang memang digunakan sejak zaman dahulu untuk detox keseluruhan badan termasuk hati, perut, usus dan darah adalah
- daun senna
- daun pudina
alfalfa
- articok
- cendawan reishi
-dandelion
- milk thistle
- kunyit
-schizandra chenensis

Makanan power untuk detox

Walapun bukan senang didapati, namun Shaklee telah berjaya memasukkan kesemua bahan2 unggul ni dalam Set Detox, jadi senanglah kita nak detox nanti. Tanpa sedar, berat pun turun dan cepatlah kita kurus. Yeah !!. Nak lagi best, tambah 5 makanan di bawah ni sebagai minuman dan sajian dalam menu harian.

Ini adalah 5 Makanan Tambahan yang Juga Bagus untuk detox dan mudah didapati. Jika berkemampuan wajib pilih yang organik.

1. Lemon


Kenapa lemon bagus untuk detox?

Jus lemon menyerupai jus penghadaman di dalam perut. Jadi, jus lemon bantu merangsang hati untuk merembeskan hempedu yang melancarkan proses pencernaan makanan. Selain tu, jus lemon juga mengurangkan senak perut.

Asid dalam jus lemon membantu badan memproses makanan dengan perlahan jadi lebih banyak nutrisi dapat diserap badan, tak adalah asyik rasa tak cukup makan ja. Selain tu, ia membantu fungsi enzim yang merangsang hati membuang toksin.

Kelebihan air lemon


2. Bawang Putih


Macam mana bawang putih bantu detox?

Ini paling senang nak dapat tapi tak semua orang boleh makan mentah2. Khasiat bawang putih boleh didapati dengan cara ketuk atau lenyek bawang putih dan 'allicin' akan dibebaskan. Allicin ni banyak kebaikan antaranya membantu lawan dan singkirkan toksin.



Kebaikan bawang putih untuk detox


3. Chia Seed


Apa tu chia seed dan kenapa bagus untuk diet detox dan kurus?

Chia seed semakin glamur dan senang didapati. Chia seed ni warna hitam coklat dan dari tumbuhan bernama Salvia Hispanica dan ada kait dengan mint. Dari dulu lagi, chia seed memang orang guna untuk mendapat tenaga berpanjangan.

Pilihan chia seed saya yang organik, jadi kalau di supermarket boleh cari chia seed di ruangan organik. Chia seed bukan saja bagus untuk detox sebab membantu sistem penghadaman, lagi best ia memberi rasa kenyang, kurang craving dan bantu kawal berat badan. Jadi yang nak detox, turun berat badan banyak dan cepat kurus, boleh tambah chia seed sebagai dressing salad, tambah dalam sup dan bubuh dalam air buah smootie atau protin shake.


Manfaat Chia seed untuk kurus, detox dan kesihatan


4. Sayur Hijau


Kenapa sayur hijau untuk detox?

Sayuran hijau ni banyak KLOROFIL. Klorofil bantu badan membuang toksin, logam berat, racun herba dan racun perosak yang badan serap tanpa kita sedari melalui persekitaran dan makanan. Brokoli, timun, seleri, alfalfa antara sayuran hijau yang kita boleh ambil. Bukan ja sayurang hijau ni bantu buang toksin, malah tambah bekalan oksiden dan bersihkan darah dalam badan.

Jadikan amalan, makan sayur separuh dari pinggan iaitu bahagian yang paling banyak. Selain menu makan, sayuran hijau boleh juga dikisar untuk buat minuman.

Kebaikan sayuran hijau untuk detox



5. Epal


Cara epal bantu detox

Epal ni banyak serat dan bantu merangsang penghasilan hempedu dari hati yang penting untuk buang toksin. Dalam epal, ada pectin yang membantu dalam mendetox logam berat dan food additive juga. Pastikan cuci bersih-bersih supaya dapat menghilangkan kesan racun pada buah epal jika beli buah yang tidak organik. Epal bukan ja boleh ambil mentah, tapi sedap juga untuk buat jus dan smootie.

Boleh cuba resepi mudah ni untuk buat air detox epal dan kulit kayu manis

Untuk detox yang berkesan, pastikan kena ada ilmu dan sokongan dari orang yang dah berjaya. Boleh lihat testimonial detox di sini. Ramai dah turun berat. Kalau buat detox sendiri tanpa ilmu yang cukup, mungkin kesannya tak adalah sebagus sepatutnya. Kan rugi tu. Banyak kebaikan kita buang toksin ni tau.

Kalau berminat nak ikut Projek Detox bersama Ida, wajib dapatkan suppelemen Set Detox dengan Mysupervitamins. Meal plan, menu dalam e book dan jadual supplemen akan diberi dan perkembangan peserta dipantau. Eh, Ida juga mempunyai pengalaman dalam Detox Parasite serta Eat Clean. Jadi advantage untuk yang membeli set detox ini bersama kami, semua ilmu akan dikongsikan. InsyaAllah mesti turun berat dan kurang inci macam saya juga.


Shaklee Independent Distributor
Ida Khairani  ( 846056 )
Phone : 013 488 2382
Email : admin@mysupervitamins.com
COD Shaklee kawasan : Seksyen 7 dan Shah Alam, Bandar Bukit Raja, Setia Alam, KLCC


ida ahmad

About ida ahmad

Ibu kepada 3 anak ini adalah 'working from home mom' dan blogger yg sudah lama menggunakan blog sebagai medium utk berbisnes sejak 2007. Beliau positif utk memberi yg terbaik buat keluarga, masyarakat dan agama sebagai saham akhirat.

1 comments :

Write comments
November 2, 2016 at 4:03 PM delete

Thank you for these tips. Healthy dieat is a very important part on the way to wellness. The foods mentioned in this post possess healing qualities and are filled with essential vitamins.

Reply
avatar