7 Tip Elak Lemak Tepu dan Kenapa Lemak Tepu Bahaya

Mula-mula kena tahu kenapa lemak tepu ni tak elok ?

Ini kerana lemak tepu ni bawa banyak kolestrol LDL, boleh pekatkan darah dan mudah melekat pada dinding darah. Bila ini jadi, makin tinggi la risiko saluran darah tersumbat.

Seterusnya makin tinggilah risiko penyakit-penyakit ni bila rajin sangat makan lemak tepu
- tekanan darah tinggi
- strok
- sakit jantung



Kolestrol boleh menyebabkan Jatung Terhenti dan Strok
Kolestrol boleh menyebabkan Jatung Terhenti dan Strok


Makanan yang tinggi lemak tepu ni macam daging merah & produk tenusu. Jadi salah satu cara nak kawal pengambilan dan turunkan risikonya adalah....

Tambahkan suplemen Omega-3 ke dalam diet harian anda. Omega-3 adalah sejenis asid lemak yang baik untuk tubuh badan anda yang membantu ‘melawan’ lemak tepu dan kolesterol yang ‘jahat’.

Selain itu, Omega-3 ini juga membantu mengawal keradangan di dalam badan, menguatkan jantung, membantu penglihatan yang baik, serta boleh meningkatkan mood anda.

Omega-3 ini boleh didapatkan dari sumber beberapa jenis ikan seperti salmon, ikan kembung, tuna, dan sardin. Anda juga boleh membeli kapsul supplemen Omega-3 di pelbagai farmasi dan klinik.

7 Cara Elak Kolesterol dan Lemak Tepu.
7 Cara Elak Kolesterol dan Lemak Tepu.


Ida Khairani
013.488.2382
http://www.mysupervitamins.com

ida ahmad

About ida ahmad

Ibu kepada 3 anak ini adalah 'working from home mom' dan blogger yg sudah lama menggunakan blog sebagai medium utk berbisnes sejak 2007. Beliau positif utk memberi yg terbaik buat keluarga, masyarakat dan agama sebagai saham akhirat.