Cara Elak Kejang dengan Paling Berkesan

Memang sakit bila otot kejang ! Kebas hujung jari pun dah sakit kalau gerak, inikan pula kejang otot. Apa punca kejang otot ni? 

kalsium bantu kejang otot
Elak terus kejang otot



Kejang otot berlaku bila otot bekerja berlebihan, kurang air dalam badan, otot tegang atau memegang sesuatu terlalu lama pun boleh menjadi punca kejang. Namun sebab - sebab ini tidaklah rigid. Banyak la berlaku kes kejang tanpa tahu sebabnya. Bekalan darah yang tak cukup pun boleh buat kejang.

Siapa yang sering alami kejang otot dan mengapa ia terjadi?

Biasa kita dengar atlit sering alami kekejangan otot. Sejak zaman sekolah dahulu pun, yang sering kejang adalah yang sedang bermain sukan. Untuk elak kejang, senaman sebelum dan selepas bersukan sangat penting. Tahu tak, kekurangan kalsium, potasium dan magnesium juga menjadi punca seseorang itu mudah kejang walaupun bersenam dengan rutin yang betul. Jadi, untuk elak kesakitan akibat kejang otot, keperluan kalsium tidak boleh diabaikan sama sekali.

Selain itu, ibu hamil juga senang kejang. Sekali lagi ini mengesahkan bahawa kekurangan kalsium adalah punca otot kejang. Ibu hamil dan ibu yang menyusukan bayi, akan berkongsi nutrisi dengan bayi mereka. Jika kalsium tidak mencukupi. kalsium simpanan juga akan diambil. Akibat dari kekurangan kalsium yang sangat teruk, gejala kurang kalsium iaitu kejang, gigi rapuh dan sakit pinggang akan ibu alami. Lebih teruk, bayi turut kekurangan kalsium jika simpanan kalsium ibu juga masih belum mencukupi untuk keperluan bayi.  Cukupkan keperluan kalsium ibu hamil dan menyusu untuk elak kejang otot.

Siapa lagi? Jangan tak tau, perempuan yang sedang period / menstrual pun boleh alami kejang. Kemungkinan besar adalah kerana kehilangan darah yang banyak. Kalsium dapat membantu mengurangkan kekejangan semasa kitaran haid wanita tau.. 



Supplemen kalsium terbaik di dunia
Penting ka tak penting kalsium ni?

Walaupun andalah pemenang pingat perak Olimpik seperti Lee Chong Wei sekalipun, jangan abaikan keperluan kalsium. Ostematrix Shaklee membekalkan 1000mg kalsium dengan 4 tablet harian untuk menepati keperluan kalsium seorang dewasa tau. Kenapa tidak 1 kapsul sahaja? Kalsium adalah mineral padat yang susah diuraikan jika telah dimampatkan. Untuk membantu penyerapan kalsium dalam badan,  Shaklee menyediakan Ostematrix dalam bentuk mudah diserap dengan kandungan 250mg 1 kapsul.

Perbezaan yang membuatkan Ostematrix Shaklee perlu dipilih berbanding jenama lain adalah kerana ia lengkap dengan magnesium dan vitamin D yang sangat membantu kalsium diserap dan bekerja dengan lebih baik. Fungsi tulang dan sendi dapat dipulihkan dengan lebih cepat kesan jika kita mempilih supplemen kalsium yang tepat dan lengkap begini.

Untuk elak KEJANG yang menyakitkan itu dengan PALING BERKESAN, pastikan anda terus dapatkan Ostematrix Shaklee sekarang juga !

Shaklee Independent Distributor Ida Khairani ( 846056 ) 
FB : Ida Khairani Ahmad 
Phone : 013 488 2382 
Email : admin@mysupervitamins.com 
Order Shaklee Online dan pos ke seluruh Malaysia 
 COD Shaklee kawasan : Seksyen 7 dan Shah Alam, Bandar Bukit Raja, Setia Alam, KLCC



ida ahmad

About ida ahmad

Ibu kepada 3 anak ini adalah 'working from home mom' dan blogger yg sudah lama menggunakan blog sebagai medium utk berbisnes sejak 2007. Beliau positif utk memberi yg terbaik buat keluarga, masyarakat dan agama sebagai saham akhirat.