Makanan tambahan terbaik anak setahun ke atas dan orang dewasa

Dalam senyap - senyap saya tambah resepi rahsia dalam susu anak dengan harapan mereka susah jatuh sakit dan bertambah bijak. Hasilnya so far so good. Alhamdulillah.. Anak- anak saya tak suka nak makan vitamin chewable. Sensitif pula dengan perasa oren semua tu. Mujurlah ada Mealshakes yang sedap dan sukar dikesan kalau dicampur susu. Malah rasa susu mereka bertambah sedap dengan campuran Mealshakes yang berkhasiat. Lama-lama, mereka dah tau senjata rahsia ibu dan boleh tunjuk botol Meal Shakes.

Tiba - tiba.. Waaaa!!! Bangun pagi check what apps, rupanya promo gila-gila Shaklee bulan ni adalah Colagen dan Mealshakes! Dua-dua killer product dan dua-dua dalah kegemaran kami. Anak suka Mealshakes dan ibunya memang sangat teruja gila dengan kesan Collagen.


So, entry ni saya share dulu pasal Mealshakes ya.. Boleh juga belek-belek entry lama pasal mealshakes. Banyak juga saya dah share juga testimonial Mealshakes.




..Untuk anak picky eater..



Mealshakes ni, rata- rata ibu cari untuk anak-anak yang picky eater iaitu memilih nak makan. Macam anak saya, seorang yang tidak adventure untuk food testing.. Belum apa-apa, dah beriya kata tak sedap. Namun, Alhamdulillah, susu yang dicampurkan dengan Mealshakes, dia minum dengan berselera sekali! Walaupun selera telah bertambah berbanding suatu masa dahulu, still masih kurang adventure mencuba makanan baru.


Namun, saya yakin dan tetap berusaha melengkapkan nutrisi dengan khasiat yang terkandung dalam mealshakes ni. Dalam Mealshakes yang terdiri dari sumber sayuran dan buahan ni, terdapat 24 jenis vitamin dan mineral. Sebab itulah, para ibu sangat sukakanya. Berbaloikan berikan anak mealshakes setiap hari. Bukan makanan rapu tak ada khasiat langsung! Malah mealshakes boleh dipelbagaikan resepi untuk ibu yang rajin dan kreatif seperti pancake, kuih muih dan aiskrim!









.. Siapa lagi boleh ambil mealshakes? ..



Mealshakes untuk siapa? Oh, semua orang yang tidak alergik pada susu lembu boleh menikmati mealshakes sebab khasiatnya sangat banyak. Mealshakes bukan sahaja untuk kanak-kanak yang umur setahun ke atas, malah lelaki dan perempuan remaja yang sedang membesar juga. Siapa lagi yang boleh amalkan mealshakes shaklee? Ibu mengandung, ibu berpantang dan menyusu, atlit, orang yang sangat busy untuk ambil hidangan sempurna dan untuk orang yang susah nak telan pil. Lebih istimewa, mealshakes diperkaya dengan kesemua asid amino perlu dan tak perlu menjadikannya ia protein lengkap yang membantu pertumbuhan. Tak ada pun sekatan untuk siapa yang boleh nikmati Mealshakes ni sebab rasanya yang sedap dan berkhasiat memang rugi kalau tak cuba!. Saya juga campurkan mealshakes dalam ESP dan Cinch Shake Mix untuk rasa yang lebih creamy dan enak untuk tujuan diet sihat saya.  Ramai juga yang telah mengambil mealshakes semasa berpuasa untuk kurangkan rasa lapar dan beri rasa kenyang dan tenaga berpanjangan. 






.. Nutrisi kepada sel untuk pembesaran tubuh dan baik ..


Kalau ada mencari sumber protein yang mudah disediakan dan tidak mengandungi laktosa, Mealshakes adalah jawapannya. Sel kita ni perlukan tenaga dan mealshakes membantu membekalkan tenaga pada sel untuk pembinaan sel kulit, kuku, rambut, organ, darah dan imun.


Bagi kanak-kanak yang sedang membesar macam anak saya, sumber protein, kalsium sangat pentingkan. Yang bestnya, mealshakes mengandungi asid folik, biotin dan kaya dengan kalsium serta magnesium untuk membina tulang dan sel yang kritikal untuk proses membesar.


Malah, banyak ibu bapa yang mengambil Mealshakes bersama Omega Guard untuk anak mereka yang ada asma dan sering batuk.  




.. Berapa lama boleh tahan Mealshakes ni? ..


Kalau macam keluarga saya, 1 canister mealshakes bertahan untuk sebulan untuk 2 anak. Jadi kalau seorang anak, bolehlah tahan selama 2 bulan. Anak-anak saya minum setiap hari, selalunya 1 sudu kecil sehari dicampur dengan susu mereka. Kalau macam mengantuk sangat malam dan bakal terlepas dinner, saya bancuh lagi susu mereka dengan 1 sudu mealshakes untuk support kekurangan nutrisi harian tu. Bila sakit juga boleh ambil lebih dari sesudu sehari kerana pada masa ini, anak-anak kita perlukan tenaga lebih untuk melawan penyakit dan membina imun.



anak picky eater



.. Berapa harga mealshakes shaklee?.. 


Sangat berbaloi dan murah untuk harga protein lengkap dengan vitamin dan mineral ini. 1 canister 544g mealshakes berharga RM 113.75. Untuk promo Shaklee dari Mysupervitamins kena hubungi saya dan anda sangat digalakkan untuk menjadi ahli, untuk dapatkan harga ahli yang lebih murah.




Order Sekarang Juga !



Ida Khairani Ahmad


www.mysupervitamins.com

013 4882382
Order Shaklee Sekarang!

ida ahmad

About ida ahmad

Ibu kepada 3 anak ini adalah 'working from home mom' dan blogger yg sudah lama menggunakan blog sebagai medium utk berbisnes sejak 2007. Beliau positif utk memberi yg terbaik buat keluarga, masyarakat dan agama sebagai saham akhirat.

3 comments

Write comments
September 3, 2014 at 8:25 AM delete

Apa lagi ..boleh cuba colegen ni ..kasi kulit gebu...ahahahaha.... comel nyer princess iris kat atas tuuu... :D

Reply
avatar
September 25, 2014 at 10:19 PM delete

mealshake memang terbaik..suka sangat dengan mealshake untuk anak2

Reply
avatar
October 28, 2014 at 8:25 PM delete

dewasa kanak2 sesuai, memang bagus lah, sesuai sekeluarga kot...

Reply
avatar