Kuku pulih dengan khasiat collagen

Jika sebelum ni saya kongsikan macam mana collagen membantu membanyakkan susu badan dengan cepat..!!! Saya ada nak kongsikan lagi satu kisah saya dengan collagen ni. Hehe.. Ok, kali ni ja. Esok saya cerita kisah orang lain pulak. Saya juga pernah kongsikan testimonial collagen ni di Shaklee Talk bersama ahli ahli Shaklee yang lain dan siap dapat hadiah lagi. Unfortunately, saya tak ada gambar sebelum dan selepas..




Kajian klinikal Shaklee dah membuktikan Shaklee Collagen Powder beri kesan seawal 8 minggu untuk kegunaan yang konsisten. Protin collagen dan khasiat tambahan lain dalam collagen shaklee ni, bukan saja beri kesan pada kulit luaran malah kuku, rambut dan sendi dalaman. Kerana sel badan kita ni juga dihasilkan dan memerlukan protein! 


Alkisahnyaaa...


Pada 2 tahun lepas, beberapa bulan sebelum bulan puasa, jari saya terkepit pada pintu kereta. Pintu kereta tu kan ada getah yang serap bunyi dan bagi ketat tu. Pintu kereta saya dah loose getah tu. So bila nak tutup tu kena penuh skill dan rapat2 ja. Malang tak berbau, saya nak tutup .. Tersepit sekali dengan jari comelku. Arrgghhhhhh... Sakit ya amat !!!


Rupa beginilah kalau kuku tersepit. Gambar ni dari hasil google image. Kredit tu cikguazizul.blogspot.com

Of cos saya cuma berubat di rumah disebabkan kuku masih ada, belum berdarah dan tak ada kecederaan serius. Cuma kuku jadi hitam sebab darah beku pada isi bawah kuku tu. Kuku saya jadi horror. Malu la juga.. Kata jual shaklee kan tapi kuku hitam. Huhu !!



Saya sabar dan redha menunggu kuku bertukar dan pulih. Minggu bertukar bulan, tak juga baik2. Sampailah masuk bulan Ramadhan. Nak cantik punya pasal, saya mula ambil collagen. Setiap hari saya ambil.. Masa ni collagen baru ja wujud di pasaran shaklee di Malaysia.


Apa yang saya dapat lepas amalkan collagen shaklee ni adalah, kuku baru tumbuh dengan cepat. Kuku lama yang ada darah beku tu makin kedepan makin kedepan dengan cepat!! So bergantilah saya sepenuhnya dengan kuku baru yang putih, bersih, sihat dan cantik menjelang hari raya!!! Rasa dalam beberapa minggu ja dah pulih lepas saya konsisten ambil collagen. 


Selain dari kuku yang sudah sepenuhnya sihat, wajahku yang tidak seindah mana dan banyak jerawat juga makin pulih. Jerawat jadi kering dan kecut! Syukur Alhamdulillah atas ujian dan nikmat Allah. 


Sebab tu saya suka sangat promote collagen sebab kesannya lebih cepat. Orang kitakan suka yang cepat ajaa.. Memang Shaklee Collagen masuk
pasaran Malaysia dulu berbanding US. Mungkin sebab tabiat rakyat Malaysia ni la. Haha!! Yang cepat dari produk lain tu jaga-jaga ya. Mujurlah Shaklee Collagen Powder ni dah di support dengan kajian saintifik dan klinikal.

Anyata kandungan utama shaklee xollagen powder ni ialah 

Sisik ikan merah di mana ia merupakan sumber premium untuk collagen sebab ia sangat kuat dan mudah diserap tubuh.

Vitamin B pun ada dan ia menggalakan metobolisma karbohidrat, lemak dan protein untuk memberi tenaga yg diperlukan dalam pengeluaran kolagen dalam sel





Yang buat shaklee collagen lebih extra super special sebab ia sangat ringan di mana molekul hanya 1000 dalton. Kalau dah tak komplex, sangat-sangat senanglah badan nak serap dan sangat-sangat cepatkan kesannya! Jadi kalau nak kulit cantik, kuku sihat, payudara tegang, susu banyak bagi yang menyusu badan, jangan tunggu lagi ya!! Collagen asli kita semakin menurun bila usia dah 20 tahun, jadi harus cepat2 ganti dengan suppplemen semulajadi shaklee collagen powder ni !



Ida Khairani
admin@mysupervitamins.com






ida ahmad

About ida ahmad

Ibu kepada 3 anak ini adalah 'working from home mom' dan blogger yg sudah lama menggunakan blog sebagai medium utk berbisnes sejak 2007. Beliau positif utk memberi yg terbaik buat keluarga, masyarakat dan agama sebagai saham akhirat.