Set Berpantang yang selamat dan menurunkan berat badan juga

Ramai wanita risau kalau tak dapat nak kurus balik lepas bersalinkan? Same here. Jadi, ramailah yang mencari-cari set untuk menguruskan badan balik lepas bersalin kelak. Risau pula adakah ia selamat untuk ibu menyusu dan bayi. Sebenarnya Shaklee ni adalah vitamin semulajadi jadi kebanyakkan produknya adalah selamat untuk bf mom termasuklah set berpantang yang terdiri dari Vitamin B Complex, Zink, Vitalea(multivitamin) dan Vitamin C.

Jom baca testimonial dari Sakeena selepas berjaya menurunkan 22 kg selepas bersalin hanya dengan vitamin semulajadi Shaklee. Belian turut menambah Energizing Soy Protein dan hasilnya, kulit wajahnya menjadi lebih cerah. Bonus yang sangat best tu.

Testimonial turunkan berat badan dengan vitamin Shaklee





Testimonial turunkan berat badan dengan vitamin Shaklee


"nak share ngan geng shaklee sume, before deliver berat sye 84kg dan selepas bersalin 2 bulan berat saye dah 66kg (tp perut tu nmpak buncit coz x bengkung kerane c-zer). ini la hasil dari pada makan set pantang dan esp. tp sejak abes set pantang tu sye just mkn esp je. muke pon beza dah color dia, dulu 
gelap skang cerah skit. i'm in love with shaklee"


Sebenarnya bukan Sakeena saja yang mendapat feedback begini :D. Saya pun dapat juga. Seronok2. Sememangnya penyusuan susu ibu amat membantu dalam mempercepatkan proses penurunan berat badan. Namun tak semua ibu berjaya hanya dengan BF. Selepas saya konsisten mengamalkan vitamin B Complex, Vitamin C dan Vitalea saya turut berjaya menurunkan berat badan yang degil itu.

Kemudian bila dah tambah Energizing Soy Protein, badan lebih firm kerana lebihan-lebihan kulit itu menjadi anjal kembali, insyaAllah. Ramai yang tanya, B Complex ni tak tambah selera makan ka? Saya blur juga time tu, sebab saya tak mengalaminya.

Namun, selepas beberapa ketika, ada moment yang saya rasa begitu. Sebenarnya B Complex sangat membantu dalam proses penurunan berat badan. B Complex berfungsi untuk menukarkan makanan menjadi tenaga. Jadi jika makanan tidak mencukupi untuk ia ditukarkan, badan akan bagi signal lapar. Pada ketika ini, kita tidak perlulah terus bedal coklat :P. Cukup hanya segelas milo atau lagi best dapatkan Energizing Soy Protein.

Untuk elakkan rasa lapar ini dan terjebak dengan makan berlebihan, pastikan kita mengambil B Complex selepas makan dan makanlah dengan mencukupi.



Jika anda rasa artikel ini berguna, jangan lupa untuk kongsikan demi manfaat bersama.

Ida Khairani
www.MySuperVitamins.com
Pertanyaan, konsulatasi atau order boleh email ke admin[@]mysupervitamins[.]com dan sms ke 013 488 2382

ida ahmad

About ida ahmad

Ibu kepada 3 anak ini adalah 'working from home mom' dan blogger yg sudah lama menggunakan blog sebagai medium utk berbisnes sejak 2007. Beliau positif utk memberi yg terbaik buat keluarga, masyarakat dan agama sebagai saham akhirat.