Anak kurang makan, tidak bermaya, asma? Cuba bantu mereka

Ramai sebenarnya anak-anak yang memilih dan kurang makan. Anda bukan berseorangan. Saya pun alami masalah yang sama. Jangan down, tarik nafas dan cari penyelesaian.

Tip yang saya amalkan untuk kes anak saya yang kurang makan..

Biar kita tenang dulu. Kita makan bagi kenyang pun ok. Baru mood stabil. Hehe:)
Prepare makanan yg berkhasiat dahulu. Susu pun kemudian. Bagi menarik. Kalau tak menarik, saya selalu suapkan sebab dia xnampak yang xlawa tu.
Air kosong ja untuk minum sambil2 makan.
Kalau dia tak nak juga, bertoleransi dan offer apa yg dia suka. Contohnya "makan 3 sudu ja, lepas ni baru dapat makan."
"Makan nasi malam ni, esok baru pizza".(Ni kes malam2 minta
pizza or alasan semata.)
Even dia dah besar, try ulang2 apa yg dia tak suka makan. Macam kita perkenalkan makanan kat baby. Awal2 dia tak suka, lama2 taste bud dia dah boleh terima.
Kalau still tak cukup apa yang dia makan, kurang nutrisi, ambil supplemen.
Anak saya dia tak suka telan pil or hisap chewable vitamin, so saya pilih yang boleh dibancuh dengan susu dan jenis sirap,yang boleh makan guna sudu.
Alhamdulillah lepas istiqamah ambil Mealshakes Shaklee, selera dia dah bertambah.
Omega Guard pun saya dah try bagi guna sudu dan dia dah boleh terima. Mak dia ja kena rajin bagi. :D

Jom baca testimonial dari ibu lain yang memperkenalkan Mealshakes untuk anaknya.






Alhamdulillah.... saya berpuashati dan bersyukur diketemukan dengan mealshake ni...memandangkn kedua-dua anak saya ada asma, saya cuba mencari alternatif lain ( selain dari kene makn ubat, dan anak-anak saya sgt payah nak makn ubat...)..saya terjumpa dgn mealshake ini....
saya cuba pada anak saya yg 2nd , umur dlm setahun 7 bulan..dr umur dia setahun 2 bln, saya dah beri dia mealshake...seminggu pertama, dia tiba2 batuk2 dan muntah2...tp muntah2 berkahak....saya tetap teruskn pemberian mealshake..masuk 3 minggu, dia mula ok...nmpk makin aktif...start hr tu, saya terus berikan mealshake pd anak saya....Alhamdulillah...dia jarang demam, selsema dan sakit...dan very amazing, kalau dia kene asma pun, dia still aktif..smpai doc pun kata, x yah lah tahan wad kak..aktif ni..he hehe/....dan of cosssss, selera makn dia menjadik-jadik...best sgt...apa yg kita masak, semua makan..akak dia pun sama...kalau tak, 2 2 anak saya ni, tiap-tiap bulan gi hospital utk amik neb... Alhamdulillah..w,pun agak mahal, tapi berbaloi2.....dan saya add on dgn OMega...tp x kasi hari-harilah..just akak dia je saya kasi hari-hari...utk kesihatan dan utk minda....dia sangat cerdik dan bercakap macam orang dewasa.... :)...cubalah...












Tara.. Inilah dia..Mealshakes & Omega Guard yang disukai ramai ibu dan anak





Jika anda rasa artikel ini berguna, jangan lupa untuk kongsikan demi manfaat bersama.












Ida Khairani
www.MySuperVitamins.com

Pertanyaan, konsulatasi atau order boleh email ke admin[@]mysupervitamins[.]com dan sms ke 013 488 2382

ida ahmad

About ida ahmad

Ibu kepada 3 anak ini adalah 'working from home mom' dan blogger yg sudah lama menggunakan blog sebagai medium utk berbisnes sejak 2007. Beliau positif utk memberi yg terbaik buat keluarga, masyarakat dan agama sebagai saham akhirat.