Vitamin E untuk keintiman

Umum mengetahui bahawa Vitamin E merupakan agen anti-penuaan dan anti-oksida yang sangat berkuasa. Namun, tahukah anda bahawa Vitamin E juga turut dilabelkan sebagai vitamin untuk kesihatan seksual (sex vitamin)? Ini kerana Vitamin E memainkan peranan yang penting untuk menghasilkan hormon seks serta merangsang libido.

Saya selalu kongsikan khasiat Vitamin E terutama untuk kecantikan kulit, kesihatan jantung dan untuk penyembuhan luka. Maka, kali ini kami akan fokus kepada peranan Vitamin E untuk kesihatan seksual, atau lebih spesifik, bantu menghangatkan hubungan intim suami isteri.

Peranan Vitamin E kepada suami:
* Lebih tenaga (seksual)
* Ereksi yang lebih lama
* Lebih mudah terangsang
* Libido yang lebih kuat
* Orgasma yang lebih kerap dan bersemangat

Peranan Vitamin E kepada isteri:
* Lebih tenaga (seksual)
* Lebih mudah terangsang
* Libido yang lebih kuat
* Untuk menstabilkan hormon seks/ kewanitaan, terutama bagi ibu menyusu yang mempunyai kandungan hormon prolaktin (hormon menyusu) yang tinggi.



credit


Untuk lebih umph, pilihlah vitamin e bersama alfalfa kerana kedua-duanya sangat baik untuk golongan wanita mahupun lelaki.






Ida Khairani
www.MySuperVitamins.com

ida ahmad

About ida ahmad

Ibu kepada 3 anak ini adalah 'working from home mom' dan blogger yg sudah lama menggunakan blog sebagai medium utk berbisnes sejak 2007. Beliau positif utk memberi yg terbaik buat keluarga, masyarakat dan agama sebagai saham akhirat.