Penyakit gout dan Penawarnya Melalui Pemakanan

Gout ni penyakit yang berpunca dari lebihan asid urik yang tidak disingkarkan dari badan. Asid urik pula adalah bahan kumuhan berasal dari sejenis protein yang dipanggil purin yang kita makan.

Jika kita cukup vitamin dan mineral, asid urik ni akan disingkarkan secara semulajadi bersama air kencing. Namun, akibat kekurangan nutrien atau sesetengah fungsi badan telah rosak, asid urik akan masuk ke dalam darah dan bertukar menjadi kristal yang berkumpul di sendi sendi anggota badan.

Lama kelamaan, jika gout menyerang, sendi terutama kaki dan jadi akan menjadi bengkak, panas dan amat sakit ketika berjalan atau bersentuhan di kawasan bengkak.

Penyakit gout dan pemakanan

Kalau tahu sesiapa yang ada gout tu, nasihatkan jaga pemakanan harian. Cuba elakkan ikan bilis, sardin, kembung, daging dari organ dalaman. Boleh tengok jadual di bawah ni.

Makanan dari group 1 adalah yang boleh dimakan jika mengidap penyakit gout. Group 11 makan dengan kadar sederhana dan makanan dari group 111, cuba elakkan kerana boleh menghasilkan bahan kumahan iaitu asid urid lebih tinggi.



Pantang makanan untuk yang ber penyakit gout

Penawar altenatif penyakit gout

Selain dari ubat yang dibekalkan doktor juga jaga makan minum, pesakit gout boleh tambah supplemen berikut untuk kurangkan rasa sakit akibat gout dan mengurangkan pengumpulan asid urik.

Set Gout Shaklee mengandungi Vivix, Omega Guard, Alfalfa dan Performance Drink

Testimonial


gout shaklee
Supplemen untuk gout

gout shaklee
Penawar bengkak gout dengan Omega Guard Shaklee


Cara Order


Order Shaklee Melalui Whatapps


Untuk dapatkan Set Gout Shaklee, boleh hubungi Pengedar Shaklee di bawah dengan klik butang wassap di atas.

Gout Shaklee
Pengedar Shaklee Set Gout

ida ahmad

About ida ahmad

Ibu kepada 3 anak ini adalah 'working from home mom' dan blogger yg sudah lama menggunakan blog sebagai medium utk berbisnes sejak 2007. Beliau positif utk memberi yg terbaik buat keluarga, masyarakat dan agama sebagai saham akhirat.