Macam mana nak kuat? Elak sering jatuh sakit?


Badan kita ni mempunyai sistem imum yang sangat efisyen, terdiri dari trilion sel yang bekerja bersama untuk mengekalkan kesihatan badan. Imun badan kita dicipta Allah untuk melawan bakteria, virus, toksin dan parasit yang sangat suka membuat caca marba dalam badan kita.
Namun, sistem badan kita yang sangat efisyen, telah terjejas juga akibat dari cara hidup yang kurang aktif, tidak dapat nutrien yang betul secukupnya, tekanan, kurang tidur, kurang rehat dan merokok. Malangkan, imum sistem yang terjejas teruk akan mengakitbatkan masalah kesihatan macam sering selsema, alergik, arthiris malah kanser. Sistem imum sebenarnya memerlukan sokongan pelbagai vitamin dan mineral untuk terus bekerja dengan efisyen.

Untuk mengekal badan menjadi terus sihat, kita perlulah support imun badan dengan makanan berkhasiat dan bernutrisi tinggi antaranya


resveratrol

-adalah tumbuhan semulajadi poliphenol yang anti-inflamasi. Resverotrol membantu melawan penuaan sellular, anti oksida dan menguatkan sistem imum.

biji labu, safflower, plantago dan estrak,japanes honeysuckle

-kajian klinikal menunjukkan kesemua ini berupaya merangsang interferon iaitu pengaktif sistem imum kita.

vitamin c

-membantu melawan infeksi dan virus seperi selsema

zink

-adalah sangat diperlukan untuk tidak balas enzim dalam badan dan mengekalkan fungsi normal sistem imum


bawang putih.

-adalah antibiotik semulajadi untuk melawan pathogen , jadi sengat baik untuk melawan infeksi dan virus. Makanlah, bawang putih banyak2.

Di mana nak dapat semua kebaikkan makanan semulajadi ini untuk menguatkan sistem imun kita.


Jika kita boleh mencari sumber semulajadi, pergilah dapatkannya. Jika tidak ada masa dan banyak alasan, caranya dapatkannya dari supplemen semulajadi yang telah menjalani kajian mendalam dan terbukti berkesan.

Vivix

-Ada formula botanikal yang mengandungi campuran polyganum cuspidatum, anggur muscadine, european elderberry dan lobak ungu yang sangat kaya dengan resveratrol dan polyphenol untuk mengekalkan kesihatan optimum


Nutriferon

- mengandungi biji labu, safflower, plantago dan estrak,japanes honeysuckle yang berupaya merangsang interferon iaitu pengaktif sistem imum kita. Nutriferon Shaklee dipaten khas untuk Shaklee dan dicipta oleh ahli immunologist, Dr. Yasuhiko Kojima.


Sustained Release Vita-C

-sumber semulajadi Vitamin C dilepaskan jam demi jam ke dalam badan untuk membekalkan vitamin c seperti sepatutnya.

Zink Complex

-faktor penting untuk mengekalkan kesihatan badan dalam melawan penyakit

Garlic

-setiap garlic tablet mengandungi 500mg untuk membekalkan tahap allicin yang mencukupi. Allicin adalah komponen penting dalam bawang putih yang berfungsi menjaga kesihatan badan.




Ida Khairani
013 488 2382

ida ahmad

About ida ahmad

Ibu kepada 3 anak ini adalah 'working from home mom' dan blogger yg sudah lama menggunakan blog sebagai medium utk berbisnes sejak 2007. Beliau positif utk memberi yg terbaik buat keluarga, masyarakat dan agama sebagai saham akhirat.