Sumber semulajadi Vivix

Vivix® Botanical Beverage Mix melambangkan penemuan revolusioner dalam bidang khasiat pemakanan polifenol.
Vivix® mengandungi ramuan botani Shaklee yang tersendiri iaitu Polygonum Cuspidatum, anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol. Polifenol ialah kumpulan fitokimia berasaskan tumbuh-tumbuhan dengan kebaikan antioksidan dan berkesan melambatkan penuaaan sel.
* Serba asli. Bakal dipatenkan. Kandungan utama telah diuji secara klinikal. Eksklusif untuk Shaklee.
Sumber Vivix terdiri dari bahan-bahan semulajadi yang mengandungi nutrisi tertinggi dan nilai terhebat untuk kesan anti penuaan dan kesihatan.


1. Anggur Muscadine berbanding anggur biasa

Anggur Muscadine mempunyai 20 pasangan kromoson berbanding hanya 19 pasangan kromoson anggur biasa. Anggur Muscadiner adalah anggur liar. Kerana kelebihan kromoson berbanding anggur biasa, ia menyediakan lebih banyak faedah kesihatan, fungsi imun yang lebih tinggi dan sifat anti oksida yang lebih kukuh dan mengukuhkan profil polyphenolnya.

Saiz anggur mauscadine adalah sebelah bola golf..Besarkan... Kerana pertumbuhan alam sekitarnya yang unik, cahaya matahari yang kuat, ia mengandungi banyak poliferol dan resvetrol. Jadi lebih banyaklah bonus kesihatan.


Anggur muscadine mengandungi asid ellagik dalam kepekatan yang tinggi, satu phyto-nutrien yang tidak dapat dijumpai dalam anggur jenis lain dan telah menunjukkan ciri-ciri menghentikan kimia penyebab kanser, anti virus dan anti-bakteria.

Selepas dah kenal pasti anggur yang begitu hebat dan ciri-ciri yang unik, saintis dari University Georgia telah membangunkan satu proses ektraksi sejuk dan lembut untuk menjamin satu ekstrak yang bermutu tinggi dengan aktiviti biologi tertinggi dalam siri ujian makmal anti penuaan.

Bagi mencipta profil polyphenol yang kuat di dalam Vivix, saintis menggabungkan resveratrol yang lampautulen dengan ekstrak dari anggur hebat ini iaitu Enderberry dan Karet Ungu. Jadilah Vivix iaitu campuran semuljadi unggul yang bertanggungjawab dalam banyak tindakan anti penuaaan selullar Vivix.


2. Lobak Ungu / Purple Carrot

Lobak Ungu merupakan sumber terbaik Vitamin A dan mengandungi phytokimia termasuk carotenoids, phenolics, polycetylenes, isocoumarins dan sesquiterpenes. Ia turut mengandungi anthocyanins, antioksida yang mustajab. Anthocynins inilah yang bertanggungjawab pada warna merah menyala, biru dan ungu pada buah dan sayuran.

Anthocynins adalah anti oksida utama dalam lobak yang berwarna ungu-kuning dan ungu-oren. Ungu-kuning mengandungi kapasiti anti oksida tertinggi diikuti oleh lobak ungu-oren. Kajian kebelakangan ini turut menunjukkan yang antocynins mempamerkan antiviti biolodi termasuk anti oksida, anti radang, anti mikrobial dan anti carcinogen. Malah turut berkesan terhadap saluran darah, platelet dan lipoprotin yang berkebolehan mengurangkan risiko sakit koronari jantung.

Asid klorogenik adalah anti oksida palinh tinggi dalam semua jenis lobak. Dipercayai asid klorogenik  mampu mengurangkan diabetes/kencing manis yang dikaitkan dengan pengambilan kopi.



3. Elderberry( Sambucus Nigra)

Keberkesannya elderberry termasuklah dalam mengubati simpton flu, terutama influenza B. Berry ada flavonoids yang mempunyai ciri anti oksida yang kuat dengan demikian berupaya mengukuhkan sisitem imun melawan jangkitan virus dan bakteria. Enderbrry juga kaya dengan sebatian anthocyanins yang memberi kesan anti-radang. Jadi, dapat mengurangkan simptom sakit otot, sakit atau demam berkaitan selsema dan influenza.

Elderry turut kaya dengan Vitamin A,B dn C juga nutrien asid amino, karotenoids, tanning dan rutin. Oleh kerana ni, ekstrak Elderberry bersesan untuk jangkitan yis, asma, batuk, sesak hidung, dada dan diabetes selain dari menguatkan imum sistem serta melawan jangkitan virus dan flu.

Elderberry juga dapat merendahkan tahap kolestrol dan menghalang oksidari kolestrol LDL. Oksidasi LDL dianggap sebagai penyebab penyakit kardiobaskular.

Kesimpulannya, elderberry mampu memberi perlindungan terhadapt penyalit kardiovaskular dan jantung termasuk strok, dan serangan sakit jantung. ia juga penting untuk mengurangkan stress, memperbaiki pelinghatan dan penghadaman.



4. Polygonum Cuspidatum

Juga dikenali sebagai knotweed Jepun adalah tumbuhan perenial yang berasal dari Asia, juga banyak diterus di Amerika Utara dan Eropah.  Knotweed Jepun adalah sumber komersial Resveratrol yang juga merupakan ekstrak kulit anggur merah dan juga biji anggur merah.

Polygonum Cuspidatum mempunyai banyak manfaat kesihatan dan sering dirumuskan dalam supplemen anti penuaan sepeerti resveratrol dan banyak jenis perubatan Cina.

Hasil kajian saintis mendapati Resveratrol membantu melambatkan penuaan, merendahkan kolestrol, merendahkan tekanan darah, meninggikan prestasi atlet dan mengurangkan berat badan.




Untuk testimonial hebat Vivix boleh klik sini.





Ida Khairani
Shaklee Independent Distributor
ID 846056


Jika rasa artikel ini berguna, kongsikan. Sharing is Caring :)

ida ahmad

About ida ahmad

Ibu kepada 3 anak ini adalah 'working from home mom' dan blogger yg sudah lama menggunakan blog sebagai medium utk berbisnes sejak 2007. Beliau positif utk memberi yg terbaik buat keluarga, masyarakat dan agama sebagai saham akhirat.