Penyusuan dan perlaburan yang berbaloi dengan vitamin berkualiti
















"Kalau makan vitamin tu susu makin pekat. Kesihatan juga ok. Jarang sangat sakit/selsema ke atau demam. Alhamdulillah tapi tu la kena perah selalu juga baru dapat banyak stok.baby pun sihat dia jarang sangat sakit.rasanya baru sekali dia demam tu pun dalam sehari dua je.tq ye ida"

Seronokkan bila dapat menyusukan anak dan kesihatan tetap terpelihara. Memang betul dengan vitamin Shaklee, anda masih perlu kerap mengepam untuk hasil yang optimum. Itu adalah ilmu penyusuan asas, "Supply vs Demand". Dengan mana-mana milk booster pun, kalau nak hasil yang berkekalan, wajib rajin dan regular mengepam.

Yang istimewanya, dengan mengamalkan vitamin Shaklee secara berterusan, baik semasa menyusu atau selepas berhenti menyusu, kesihatan ibu sentiasa terpelihara. Makanan tambahan yang bernama supplemen ni, kalau nak dibandingkan dengan makanan original adalah kosentrasinya. Kalau ditulis dilabel, ada kalsium 250mg per tablet dan harus dimakan 4 biji untuk dapatkan 1000mg keperluan harian dewasa, banyak itulah yang disalurkan dibadan.





Namun, banyak mana kita perlu minum susu dan makan sayur untuk dapat 1000mg kalsium? Sudahlah sayur ditanam di tanah yang kurang subur dan diberi racun serangga berbanding tanah asli zaman nenek moyang kita dulu. Jadi khasiatnya mungkin kurang. Kemudian, dimasak pula pada suhu tinggi. Yang masuk dalam badan, mungkin hanya serat kerana nutrien lain termusnah sedikit demi sedikit.

Melaburlah dengan menjaga kesihatan masa depan dari sekarang. Dengan keadaan persekitaran kini, supplemen boleh dianggap suatu keperluan yang perlu dipenuhi. Kalau kita tak jaga kesihatan sendiri, kita boleh dianggap selfish kerana yang nak jaga kita bila sakit orang lain, bukan kita. Tak ka menyusahkan orang tu. Ya tak?

Pilihan suppelemen yang terbaik adalah semulajadi, mudah diserap dan disamping menyokong penyusuan, boleh memelihara badan kita untuk jangka masa panjang. Jadi pilihlah dengan BIJAK!




Ida Khairani

www.MySuperVitamins.com

- Posted using BlogPress from my iPhone

ida ahmad

About ida ahmad

Ibu kepada 3 anak ini adalah 'working from home mom' dan blogger yg sudah lama menggunakan blog sebagai medium utk berbisnes sejak 2007. Beliau positif utk memberi yg terbaik buat keluarga, masyarakat dan agama sebagai saham akhirat.