Kebaikan Lecitin

Dulu masa tak ada logo halal Jakim, nak beli makanan di supermarket, selalu tengok label dulu. Kalau lecitin, kena lecitin soya kerana kalau lecitin haiwan, tak tahu pula haiwan apa. Mujurlah Shaklee ada keluarkan vitamin lecitin halal jadi kita dapatlah menikmati kebaikannya tanpa was-was.

Secara umumnya..Lecitin ni berfungsi untuk meningkatkan kuasa otak, bagus untuk proses metabolisma, kolesterol, triglycerides dan lemak darah (blood lipids), menurunkan total serum cholesterol dan meningkatkan kolesterol baik (HDL), membantu memecahkan lemak badan dan mengurangkan lemak yang tersendat di pembuluhan-pembuluhan darah...dan juga ia membantu membuatkan rambut nampak berkilat, kuku yang cantik, untuk diet nak kurus...... Nak kurus?..baca apa kata mereka yang dah mkn Lecitin ni.

Credit to kak cery dari

Nani~setiap malam b4 tido, saya akan ambik 3-4 capsule of Lecithin.yang ni pun bagus gak..mmg seriously bakar lemak. setakat ni if saya makan lecithin sahaja without cinch,at least I lost 200-300gram per day..sometimes till 400gram per day,

Aula~..aku memang suka sangat dengan Lecitin..(dulu dia kata dia notice rambut nampak cantik dan bila went for exam,lebih power otaknya..hihi)

Intan~ Salam Kak cery..dok mkn tablet2 shaklee ni..alhamdulillah terasa keberkesanannya. Intan minum plain water yg disarankan.Badan rasa ringan perut tak buncit sangat dah..takdelah rasa sengkak sangat... (haaa..ni komen kerap yang saya terima..mereka kata perut tak buncit sangat...

Kenapa?Sifat lecitin ni memecahkan lemak. LEMAK DALAM BADAN kita ni umpama butter.. cube pegang butter tu.. susahkan butter tu nak pecah or cair gitu jerr. kan?.....jadi bila kita mkn lecitin ni..ia membantu memecahkannya.... yahoooo....Namun kita perlu pastikan kita mengambil fiber dalam diet menu harian agar proses pembuangan lebih lancar.dan jangan lupa minum plain water minimum 2liter sehari..

ni hanya sebahagian komen2 yang sempat saya postkan disini...ramai lagi diluar sana yang teruja dengan kesan khas Lecitin ni...special effect..haha.. Saya tak nafikan yang ramai yang membeli Lecitin dengan tujuan asal hanya untuk nak kurus (dlm erti kata lain..nak pecahkan lemak..). tanpa mengetahui benefit2 lain yang bakal mereka dapat..Jadi entry ni saya nak tekankan kepentingan Lecitin....bukan sekadar membantu memecahkan lemak... mari baca Fakta ni

Scientific studies have shown that lecithin can help improve brain power.One reason is that it is able to cross the blood-brain barrier without problem, which apparently not many other properties do. Students who took health supplements containing lecithin before exams both enhanced the effectiveness of their studying, and also were able to significantly improve their memory.
Studies also showed that lecithin can be of particular benefit to old people, who see decreased levels of acetylcholine in their bodies with age, which impairs brain function. In other tests, people who took lecithin supplements were observed to have better levels of attentiveness, were more alert and had quicker reactions.

Secara ringkasnya Lecitin ni membantu agar saraf otak menghasilkan kolin dan kolin sangat penting membantu otak menerima data dengan lebih lengkap serta untuk kita lebih mengingat.Choline & lecitin menguatkan selaput sel-sel neuron dan semua sel-sel tubuh badan kita... Haa..tu sebabla rasa mcm lebih bijak bila mkn lecitin ni... jadi kalau student2..amat digalakkan ambil Lecitin ni... dan untuk kita2 yang dah bertambah umur ni.. yang memori dah semakin pelupa dan slow ni...hihi..amat2 digalakkan...

Sebotol mengandungi 180 capsules RM52 (retail price).Harga diskaun daripada saya RM42
ataupun dapatkan trial 30biji pada harga rm15. Berminat sila contact saya di 013 4882383 atau pun guna ID saya 846056 di mana2 branch Shaklee.



- Posted using BlogPress

ida ahmad

About ida ahmad

Ibu kepada 3 anak ini adalah 'working from home mom' dan blogger yg sudah lama menggunakan blog sebagai medium utk berbisnes sejak 2007. Beliau positif utk memberi yg terbaik buat keluarga, masyarakat dan agama sebagai saham akhirat.