Set G

Anda ada asma (Asthma), resdung (Sinus), alergi (Allergy), gegata (Hives) atau sakit kulit (Eczema)? Belum jumpa penawar yabg sesuai? Jom cuba vitamin semulajadi dari Shaklee.

Berita menariknya, kami turut menyediakan trial pack khas untuk anda yang mempunyai salah satu daripada lima penyakit yang dinyatakan di atas. Set G ini kami gelarkan ASAHE set, iaitu set Alfalfa untuk penyakit 5 serangkai ini.

Sebenarnya, ASAHE bukanlah nama sebenar untuk 5 penyakit ini. Cuma untuk mudah diingat, kami namakan ASAHE, singkatan dari akronim 5 penyakit ini dalam bahasa Inggeris iaitu Asthma, Sinus, Allergy, Hives and Eczema


Apakah vitamin Shaklee yang dicadangkan?

Vitamin C, B-Complex dan Alfalfa.

Kenapa 3 vitamin ini?


Vitamin C – Ianya adalah antioksida yang baik dan sangat penting untuk meningkatkan antibodi seseorang.

B-Complex – Berfungsi sebagai penenang dan penstabil hormon.

Alfalfa – Kaya dengan sumber klorofil dan membantu mengurangkan keradangan terutamana akibat dari eczema, resdung (sinus), alergi (allergy) dan gegata (hives). Walaubagaimanapun mereka yang mengidap penyakit SLE tidak digalakkan mengambil Alfalfa sebagai suplemen mereka.

Apakah yang terkandung dalam Set G (ASAHE) ini?

B-Complex
Vitamin C
Alfalfa

Bagaimanakah aturan pemakanannya?

  • B-Complex – 1 biji sehari (selepas makan).
  • Vitamin C – 2 biji sehari. 1 biji pagi, 1 biji malam (selepas makan).
  • Alfalfa – 4 biji sehari. 2 biji pagi, 2 biji malam (selepas makan).

Siapa yang memerlukan Set G ini?

  • Individu yang mempunyai salah satu daripada 5 penyakit ini – asthma (Athma), resdung (Sinus), alergi (Allergy), gegata (Hives) dan sakit kulit (Eczema).
  • Ibu yang menyusu dan mendapati anaknya mempunyai salah satu daripada simptom penyakit tersebut turut digalakkan untuk mengambil set ini, agar nutrien yang diperlukan dapat di salurkan pada bayi anda melalui susu ibu. Selain intu, alfalfa juga sangat terkenal sejak dari dahulu lagi sebagai penggalak susu (galactagogue).


- Posted using BlogPress

ida ahmad

About ida ahmad

Ibu kepada 3 anak ini adalah 'working from home mom' dan blogger yg sudah lama menggunakan blog sebagai medium utk berbisnes sejak 2007. Beliau positif utk memberi yg terbaik buat keluarga, masyarakat dan agama sebagai saham akhirat.