Cara dan Bukti Berhenti Merokok Yang Berkesan

Suami saya hisap rokok curi-curi sejak zaman sekolah. Bila di universiti, heavy smoker. Bila kahwin tipu dah tak merokok, tapi kantoi.

Kemudian suami jadi light atau social smoker. Hadap ja rokok kawan sambil kawan sedekah sebatang dua. Dia jarang demam, Alhamdulillah tapi bila demam macam nak terbakar dada dan tekak tu. Sampailah terus berazam nak berhenti stop.

Kini Alhamdulillah beliau dah berjaya berhenti merokok. Ramai lagi yang boleh berjaya kalau kuat azam tau. Bukan ja sebab harga rokok yang tak masuk akal, dah tu rosakkan diri dan orang sekeliling. Memang satu sen pun tak ada faedah. Cuba dok belakang bas, sedut asap bas tu, berfaedah tak ? Tu kira asap free tu.

Ni la rupa keadaan paru-paru perokok berbanding yang tidak merokok. Ya Rabbi, memang la merosakkan ciptaan dan nikmat Allah dan cari bala sendiri.

paru-paru rosak perokok aktif
Paru-paru perokok yang sudah rosak dicemari asap rokok


Jadi macam mana cara terbaik nak berhenti merokok ? Yang berniat dan berjaya berhenti rokok tu, korang memang CHAMPION. Nak ambil langkah pertama tu mungkin banyak orang dah cuba tapi untuk kekalkan usaha tu, ramai yang surrender awal.

Gambar pesakit kanser paru-paru yang merokok
Paru-paru perokok - berisiko untuk mati kerana kanser paru-paru
 

Untuk memudahkan proses berhenti merokok, ikhtiar dengan detox Vivix ni. Cara ini membuatkan perokok dan pengamal akan rasa kepahitan bila merokok dan beransur-ansur kurangkan sesi merokok.

Bila dah nikmat merokok tu hilang, teruslah stop. Jangan dok menyeksa diri lagi. Vivix dengan Resveratrol membantu perokok untuk membuang toksin dan memperbaiki sel yang sudah rosak disebabkan asap dan bahan rokok yang menjahanamkan sel badan.

Video Testimonial Cara Kawan Saya Berjaya Berhenti Merokok !

Berhenti Merokok Dengan Cepat untuk Selama-Lamanya from iReach HD on Vimeo.


Korang tau tak, perokok sangat berisiko untuk dapat kanser, untuk dapat sakit jantung, untuk dapat tekanan darah tinggi, untuk dapat strok !!! Gila betul siapa yang tau tapi masih sanggup spend duit untuk tadah semua risiko merbahaya ni.

RISIKO jika anda terus menerus tidak berusaha berhenti MEROKOK :

  • mati pucuk
  • hubungan seks terjejas ..  sekarang anda tahu sebabnyakan.
  • keluarga turut terdedah pasa, asma, batuk, jangkitan paru-paru dan telinga
  • strok
  • kanser paru-paru
  • serangan jantung


Boleh baca sini untuk info bahaya merokok

Usaha dan jangan putus asa dengan pengambilan Vivix Shaklee yang terbukti berjaya membantu ramai bekas perokok berhenti merokok dan hidup dengan lebih sihat.

Cara Henti Merokok Yang Berkesan dengan Vivix
Cara Henti Merokok Yang Berkesan


Lebih sihat selepas ber Vivix dan berjaya berhenti merokok

Jika anda bersungguh-sungguh hendak menyelamatkan nyawa, perbaiki balik apa yang rosak dan tingkatkan kesihatan, sekarang adalah masa yang paling tepat. Bukan esok, bukan bulan depan atau tahun depan. Untuk dapatkan Vivix pada harga lebih rendah, Januari ini ada promo Vivix

Beli 2 diskaun 5 %
Beli 6 Percuma 1 Botol

Setiap pembelian Vivix dan promo ini melayakkan anda untuk menjadi ahli dan mendapat harga ahli. Cuma Januari 2017 ini sahaja.

Hubungi Ida sekarang untuk saya beri cara paling berkesan berhenti merokok dan tingkatkan balik mutu kesihatan anda yang sudah lama terjejas.


Pengedar Shaklee Setia ALam
Pengedar Shaklee Pro Anda

ida ahmad

About ida ahmad

Ibu kepada 3 anak ini adalah 'working from home mom' dan blogger yg sudah lama menggunakan blog sebagai medium utk berbisnes sejak 2007. Beliau positif utk memberi yg terbaik buat keluarga, masyarakat dan agama sebagai saham akhirat.