Apakah kesan Vivix Shaklee pada DNA dan telemore pengamalnya

Apa itu DNA manusia?


DNA membina semua SEL badan kita. Di dalam DNA terdapat maklumat genetik yang membina siapa kita dan unik berbanding orang lain. Setiap organ manusia dibina dari SEL yang membawa maklumat DNA termasuklah kulit, hati, jantung etc.

Bila tiba masa, sel kita akan mati dan sel baru akan terbina. Sel baru mendapat maklumat dari DNA untuk ditiru dan ini berlaku berulang-ulang kali sepanjang hayat.


Hubungan sel, DNA dan TELEMORE

Apa pula TELEMORE?


Telemore melindungi maklumat pada DNA. Telemore adalah penutup pada setiap rangkaian DNA yang melingdungi kromosom. Kalau kita boleh bayangkan tali kasut, plastik di hujung tali kasut itu adalah telemore, yang membantu tali kasut supaya kekal pada bentuk asal dan tiada benang tercarik.

Namun TELEMORE akan memendek lama-kelamaan. Tanpa penutup DNA iaitu TELEMORE, DNA kita akan rosak dan sel tidak mempunyai maklumat lagi untuk digunakan semasa membina sel baru. Bila telemore sudah tiada, tiada lagi sel baru boleh dibina.

Oleh itu, TELEMORE boleh menjadi punca dan petunjuk pada penuaan sel. Selain dari faktor usia, telemore boleh menjadi pendek disebabkan merokok, obese, kurang bersenam dan diet pemakanan yang tidak baik.

Apa akan jadi pada TELEMORE buat pengamal Vivix Shaklee?


Telomeres are protective caps of repetitive DNA at the end of chromosomes.  In a preliminary clinical study, Shaklee users who took Vivix and other Shaklee supplements for at least 5 years had a 40% lower rate of telomere shortening across the adult age range compared to a healthy control group.*

A statistical analysis projects that an 80 year old Shaklee user would have the same telomere length as a 41 year old.∞
∞Cross-Sectional Analysis of Telomere Length in People 33-80 Years of Age: Effects of Dietary Supplementation. Harley CB et al. (2014) 55th Annual Conference, JACN, Vol. 33(5), p414.

Mengikut kajian yang dilakukan pada para pengamal Shaklee yang mengambil Vivix dan supplemen Shaklee yang lain melebihi 5 tahun, mereka berjaya menurunkan kadar pemendekkan TELEMORE sebanyak 40%. Ini bermakna, makin lambat TELEMORE memendek.
.
Malah TELEMORE seorang yang pengamal Shaklee yang berusia 80 tahun mempunyai panjang TELEMORE sama dengan orang berusia 41 tahun.

Ini bermaksud, lebih lama maklumat DNA terpelihara dan sel dapat diperbaharui dengan maklumat DNA yang tidak diganggu. Kesannya, seseorang dapat melawan penyakit dengan lebih baik dan taraf kesihatan yang lebih elok.


Kesan pengambil Vivix Shaklee pada DNA dan TELEMORE manusia



Jika kita tidak mahu tua sebelum usia disebabkan cara hidup yang tidak baik, amalkan supplemen Shaklee dari sekarang dan Vivix Shaklee untuk membantu melambatkan penuaan sel secara tidak matang.

Bulan ni, Vivix promosi

  • Beli 2 Percuma 1 dan FREE MEMBERSHIP
  • Beli 6 Percuma 1

Hubungi Ida sekarang dan mulakan beramal dengan supplemen semulajadi terbaik di dunia ni. Boleh whatapps ke 

Ida - 013 488 2382

Jika anda sayangkan kesihatan, berubahlah dari sekarang. Pelihara nikmat Allah sebaiknya dan jangan mengalah sebelum berusaha.

ida ahmad

About ida ahmad

Ibu kepada 3 anak ini adalah 'working from home mom' dan blogger yg sudah lama menggunakan blog sebagai medium utk berbisnes sejak 2007. Beliau positif utk memberi yg terbaik buat keluarga, masyarakat dan agama sebagai saham akhirat.