Berkesankah Vitamin Shaklee atau Boleh Menyebabkan Buah Pinggang Rosak?

Untuk jawab persoalan tu, kena tahu kenapa buah pinggang boleh rosak? Saya kongsikan 11 Punca Buah Pinggang boleh rosak supaya kita dapat elak sebelum terkena.

11 punca buah pinggang rosak dan adakah Shaklee salah satu darinya?

  1. Kerap tahan kencing
  2. Kurang minum air kosong
  3. Suka makanan masin
  4. Kerap minum minuman berkarbonat
  5. Kerap terkena penyakit jangkitan kencing seperti kencing kotor dan sebagainya.. Di mana puncanya adalah kurang menjaga kebersihan anggota sulit. Bila dah terkena pula, diberi antibiotik namun sebab tak displin.. Jangkitan berulang lagi.
  6. Suka dan kerap makan daging merah dan makanan laut yang mempunyai asid urik tinggi.
  7. Merokok
  8. Bergantung pada pil penahan sakit.
  9. Minum alkhohol secara berlebihan.
  10. Obesiti
  11. Berpenyakit tekanan darah tinggi dan kencing manis yang tidak terkawal.


Bila buah pinggang rosak, terpaksa pula pergi dialisis di mana mesin yang perlu jalankan fungsi buah pinggang. Confirm kehidupan akan terbatas.

Dari 11 punca di atas, vitamin Shaklee sah-sah tak ada. Vitamin Shaklee memegang moto selamat, berkesan dan mesra alam. Vitamin Shaklee bersumberkan semulajadi supaya tidak membebankan badan untuk diproses dan dibuktikan dengan Landmark Study memberi perubahan positif pada pengamalnya.

Saya nak kongsikan lagi perbezaan Shaklee yang membuatkan ia lain dari vitamin di farmasi yang kebanyakan adalah dari sumber sintetik dan tidak menjadi punca kerosakkan buah pinggang.

Setiap produk yang masuk ke dalam botol Shaklee direka untuk meningkatkan kesihatan, bekerja tanpa kompromi dan mesra pada planet kita.

Perbezaan Shaklee dengan vitamin lain di farmasi


Shaklee Sentiasa Selamat


Semua supplemen Shaklee ni sumbernya adalah dari alam, bahan2 semulajadi..  Untuk cari bahan yang selamat ni, Shaklee buat ujian sebanyak 350 kali ke atas bahan-bahan yang bakal menjadi kandungan vitaminnya supaya ia bebas logam berat, racun perosak atau bahan tercemar yang merbahaya. Kalau ada yang tercemar tu, Shaklee sanggup stop production sesuatu produk sampai sumbernya confirm bersih, tiada kompromi. Bila produk dah siap pula, Shaklee buat lagi test. Setiap tahun lebih 100 000 ujian kualiti control untuk menjamin ketulenan dan keselamatan setiap produk.

Ujian yang Shaklee lakukan untuk menjadikan ia SELAMAT pada manusia


Malah, botol pun boleh dikitar semula, BPA Free dan bebas dakwat bertoksin.

Secara teknikel, semua produk Shaklee, TIADA

  • paraben
  • triclosan
  • phthslates
  • sodium lauryl sulfat (SLS)
  • natrium sulfat eter lauryl ( SLES)
  • propilena glikol
  • bahan yang diharamkan
  • pewarna
  • lemak trans
  • pemanis tiruan
  • perasa tiruan

Untuk pengetahuan, kalau makanan kita atau vitamin kita mengandungi bahan-bahan tercemar, bertoksin macam inilah, tugas buah pinggang jadi berat sebab perlu tapis dan buang. Tambah-tambah kalau terdedah pada 11 punca buah pinggang rosak seperti di atas tu. Namun, Alhamdulillah Shaklee memang selamat dan tiada mengandungi bahan yang membebankan kerja buah pinggang dan kami sangat galakkan pengamal Shaklee mengambil air kosong sebanyak mungkin.

Shaklee Sentiasa Berkesankah?


Shaklee membuktikan semua produknya betul-betul befungsi dan berkesan seperti yang dijanjikan. Semua dibuktikan melalui lebih 100 kertas kerja saintifik. Malah Shaklee komited hingga membelanjakan lebih 300 juta USD untuk ujian klinikal, penyelidikan dan pembangunan.

Scientific papers dan published in peer-reviewed scientific journals


Kajian 2007 Landmark Study mengesahkan bahawa produk Shaklee memang berkesan di mana perbandingan di buat dengan orang yang tidak mengambil supplemen, mengambil supplemen jenama lain dan pengambal supplemen Shaklee. Maklumat lanjut tentang hasil kajian ini boleh baca di sini.

Shaklee Prihatin dan Sentiasa Menjaga Alam


Pengasas Shaklee, Dr Forrest Shaklee memegang prinsip Hidup Harmoni dengan Alam Semulajadi. Bukan sahaja untuk sihat kena mengamalkan makanan semulajadi malah kita hendaklah menjaga alam. Sejak itu syarikat Shaklee sentiasa walk the talk.

Anugerah dan Pengikhtirafan dunia buat Shaklee - Mesra Alam

Oleh kerana itu, jangan bimbing berkenaan keselematan produk Shaklee. Ia selamat dan berbeza dengan vitamin di farmasi juga ubat-ubatan sintetik di mana vitamin Shaklee selamat untuk diamalkan untuk jangka masa panjang dan tidak merosakkan buah pinggang.



Ujian buah pinggang selepas amalkan Shaklee

Jadi, berkesankah vitamin Shaklee atau boleh menyebabkan buah pinggang rosak? Jika ingin konsultasi untuk vitamin Shaklee, boleh hubungi Ida sekarang.

Pengedar Shaklee Shah Alam
Pengedar Shaklee Pro Anda





ida ahmad

About ida ahmad

Ibu kepada 3 anak ini adalah 'working from home mom' dan blogger yg sudah lama menggunakan blog sebagai medium utk berbisnes sejak 2007. Beliau positif utk memberi yg terbaik buat keluarga, masyarakat dan agama sebagai saham akhirat.