Betul ka kanser boleh dilawan dengan Resveratrol?

Anngur... Resveratrol .. Propa.. Apakah???

Resveratrol adalah sebahagian dari polyphenol. Asal usulnya dari kulit anggur dan sebahagian tumbuhan lain.. Bukan anggur biasa2 tapi anggur yang terpilih dan tahan lasak macam anggur muscadine dalam gambar ni yang bersaiz seperti sebiji bola golf yang mampu tahan pelbagai perubahan cuaca ekstrim.

Anggur Muscadine yang kaya resveratrol, anti oksida dan anti kanser

Sebagai mana kuatnya tumbuhan ni menahan dari cuaca dan serangan luar, begitu jugalah kelebihan kandungan resveratrol yang dia ada, sebagai anti oksida melawan radikal bebas yang jadi punca macam2 penyakit termasuklah kanser.

Kajian menunjukkan, pengambilan resveratrol dapat melindungi dan menghadkan penyebaran kanser sel dan membunuhnya.

Untuk pengetahuan, kandungan utama Vivix Shaklee adalah Resveratrol dan ramuan keseluruhan Vivix adalah 13 kali ganda lebih baik dari hanya Resveratrol sahaja.

Key ingredients have been shown in laboratory studies to activate cellular defenses, neutralize free radicals and slow the development of damaging AGE proteins that can lead to cellular aging. “

Sumber : Webmd

Research paper : ncbi

So, kalau rasa 'prevention is better than cure' tu betul, amalkan Vivix hari ni juga ..


pengedar shaklee bandar bukit raja

ida ahmad

About ida ahmad

Ibu kepada 3 anak ini adalah 'working from home mom' dan blogger yg sudah lama menggunakan blog sebagai medium utk berbisnes sejak 2007. Beliau positif utk memberi yg terbaik buat keluarga, masyarakat dan agama sebagai saham akhirat.