Tip Kuruskan Badan Dengan Herb Lax

Assalamualaikum. Geram tak kalau kita nak diet tapi makan tak kenyang kenyang. Walaupun dah diet betul2 jaga makan dan bersenam pula tapi berat badan masih susah nak turun dan gagal untuk kuruskan badan. Mungkin ada tertinggal satu formula penting. Formula ini dapat dibantu dengan amalan Herb Lax !


Diet dan bersenam sudah tapi masih tak kurus !!!


Tahu tak, fungsi usus penting dalam menyerap makanan dan menyingkirkan bahan kumuh. Kalau usus tak sihat, sesak dan kotor macam mana tujuan asal kita nak kurus dengan cepat atau secara tradisional nak berjaya! Tak kira kita gemuk sejak kecil atau berat bertambah semasa mengandung, kurus dengan sihat dan cantik adalah impian setiap orang. Jadi, penting untuk ambil berat dan jaga fungsi usus dalam diet kita barulah boleh berjaya untuk kuruskan badan.

Sebab Diet Nak Kuruskan Badan Gagal

Makanan yang kita makan akan dicernakan pada usus kecil. Di sini makanan yang komplex akan dicernakan menjadi paling halus, kemudian akan diserap oleh darah untuk menjalankan fungsinya.
Jadi sangat penting, usus kecil kita sihat supaya, makanan yang kita makan dapat dicerna dan berfungsi untuk pertumbuhan dan membaik pulih tubuh bukannya berkumpul dan kekal menjadi lemak yang tak digunakan dan hanya menggemukkan.

Usus besar pula berfungsi untuk menyerap air dan garam mineral. Makanan yang tinggal adalah bahan kumuh yang tidak mahu digunakan lagi. Jika orang yang susah nak berak, suka tahan berak dan tahi menjadi keras maksudnya, air diserap terlebih-lebih. Jika air diserap kurang pada usus besar, mungkin berlaku cirit birit apabila masih banyak lagi air pada usus. Jadi usus besar mesti dalam keadaan sihat supaya kita dapat membuang bahan kumuh dan lemak yang tidak lagi perlu dalam keadaan selesa, tidak sakit dan lancar. Barulah misi nak kuruskan badan berjaya dan tidak tergangu. Ye tak?

Ok, Bagaimana Nak Kuruskan Badan Dengan Herb Lax ni?

Jika kita amalkan herblax secara konsisten mengikut cara yang betul seperti yang akan saya cadangkan, InsyaAllah kebaikan dari sumber semulajadi yang terdapat dalam herblax ni akan dapat memberi kebaikan berikut,

Bantu pembersihan najis yang tersekat
Bantu merangsang kesihatan usus dan mempercepatkan proses pembersihan dengan lembut pada najis yang tersekat atau tersimpan lama
Bantu atasi masalah sembelit
Bantu melancarkan pergerakan usus
Bantu mengempiskan perut
Bantu memberi kepejalan pada perut


HERB LAX untuk kesihatan pencernaan


Sumber ramuan Herb lax yang sihat

Kandungan Herblax diformulakan dengan sumber semulajadi iaitu

1. Daun senna - membantu mengurangkan penyerapan lemak dan bantu rangsang pembersihan yang lembut pada usus. Jadi jangan risau perut tak akan memulas-mulas dengan teruk. InsyaAllah kerana ia dipercayai dan digunakan sejak turun temurun.

2. Buckhorn bark - bantu lembutkan najis dan mudahkan pergerakan usus juga beri kelembapan pada usus. Jadi dapat mengurangkan sakit akibat sembelit yang teruk.

3. Licorice root - bantu detoks. Jadi, badan dan perut rasa lebih lega dan sihat.

4. Fennel seed - bantu keluarkan toksin yang terkumpul akibat terlebih makan dan alkhohol. Bantu galakkan pencernaan dan masalah sembelit dan kembung. Best sangat !

5. Anise seed - rangsang keluarkan jus gastrik untuk bantu proses pencernaan. Tak adalah nanti makan tak kenyang-kenyang sebab makanan gagal dicernakan dengan baik.

6. Bhubard root - herba ni digunakan oleh masyarakat Cina untuk kesan seolah olah antibiotik iaitu penghapus bakteria.

7. Blue marva flower - bantu detoks dan imbangi tekstur kulit. Sebab tu kadang-kadang nak cantik pun perlu detoks dengan herb lax dahulu, bukan nak kurus sahaja.

8. Culver's root - bantu masalah lebihan air dalam badan dan masalah asma.

9. Alfalfa - bantu bersihkan usus, darah dan hati supaya dapat tingkatkan fungsi masing-masing.

Sebotol untuk 30 kali hidangan. Sebotol untuk 2-3 bulan berharga RM52 dengan pos percuma.


Dengan kebaikan yang terdapat dalam formula Herb Lax, sesiapa saja boleh mengamalkannya demi kesihatan usus, pencernaan dan penghadaman tak kira kurus atau gemuk, sakit usus atau belum sakit.

Nasihat dan Warning !!!

Untuk diet kuruskan berat badan berjaya, pemakanan perlu dijaga dan senaman perlu diamalkan barulah bantuan supplemen herb lax akan dapat membantu merealisasikan impian nak kurus secara sihat dan cantik akan berjaya! Bagaimana kalau malas diet dan bersenam? Walaupun banyak kg dan lemak yang berjaya disingkirkan dengan pengambilan Herb Lax, tapi berat yang turun mungkin tak akan sebanyak yang diimpikan. Untuk berat yang disingkirkan kekal tanpa perlu berlapar, anda boleh support dengan set kurus lain seperti cinch shake mix yang menghalang diet yo-yo berlaku iaitu berat asal kembali selepas diet dihentikan.

Last but not least, sangat penting andai kita ni nak diet, nak aim untuk kurus dengan sihat dan tak nak diet kita fail dan sia-sia... untuk jaga kesihatan usus dan ambil Herb Lax ni. Tak perlu ambil setiap hari, cuma secara mingguan ja selama beberapa hari. Jangan risau, Ida akan guide secara eksklusif untuk my customer. Banyak yang sudah berjaya, you are the next one !


Ida Khairani

ida ahmad

About ida ahmad

Ibu kepada 3 anak ini adalah 'working from home mom' dan blogger yg sudah lama menggunakan blog sebagai medium utk berbisnes sejak 2007. Beliau positif utk memberi yg terbaik buat keluarga, masyarakat dan agama sebagai saham akhirat.

1 comments :

Write comments
Nur96
AUTHOR
May 28, 2020 at 10:02 AM delete

Sye dh cube makan herb lax tapi memulas sgt2 asal memulas je die x nk buang air besar tapi angin je. Bole cik terangkn kenapa saye alami sakit memulas setiap kali ambil herb lax dengan kadar yg betul?Saya dh cube kurngkan pengambilan tapi still stiap kali makan herb lax tu ptg msty sakit perut yang memulas sampai x tahan. Nak buat kerja pun x senang duduk cik. Sehinggakan saya rase macam kena cirit birit je. Bole cik bgtau saye kenapa memulas dan mungkin perut sye x sesuai ke? Trime kasih cik dan maaf jika cik kurang senang dengan pertanyaan saya.saya cume nak tahu masalah saya. Harap cik x ong jgn

Reply
avatar