Cerita Semasa Berpantang


Tahniah pada bakal ibu yang sedang mengandung dan pada ibu yang telah selamat melahirkan anak. Alhamdulillah atas rezeki yang Allah kurniakan. Selamat menjalani tempoh berpantang. Jangan sedih dan stress tapi be happy dengan segala yang berlaku. Kalau rasa penat semasa berpantang tu, banyak berehat. Memang waktu berpantang, adalah masa untuk badan kita berehat dan pulih semula. Jangan stress kan diri. Kerja rumah boleh minta tolong husband or upah orang. Namun, ramai ja ibu2 zaman moden ni yang cergas walaupun masih berpantang. Antaranya yang mengamalkan pemakanan sihat termasuklah yang mengamalkan vitamin Shaklee dari mengandung sehinggalah berpantang. Terima kasih kerana kepercayaan kalian supermom sekalian.

Entry hari ni nak share testimonial berpantang dari Aida, yang di post di secret group khas untuk customer di FB. Semua customer Mysupervitamins yang ada fb boleh request tapi perlu add Ida Khairani dahulu dan minta nk join group tu. Kalau tak request, Ida tak simply add. Hanya untuk pelanggan di bawah jaringan kami sahaja ya.

Ok, jom baca pengalaman menarik Aida.

Just nk share ckit my experience...Saye ambik set utk berpantang+Alfalfa+ESP n da consume 2-3 weeks before deliver... My EDD supposely on 30/10/12 tp bby tak jugak keluar..Saye pegi private n dia scan kata my baby around 4kg so dia suggestkn utk scissor..saye n husband mmg nk b'salin normal..so kami pegi Gov Hospital n after scan mmg bby agak besar..oleh sbb da lebih 8hari,doc suggestkn saye ambik ubat utk lembutkn rahim bg bby sng keluar.Diorg msuk kn prostin n after few hours saye mmg xtahan da rasa sakit tp bile check jln just bukak 3cm...

7/11/12 @ 7:30 am Diorg tolak saya pegi labour room..mkin lama constrction mkin kuat tp jln xbukak2..saya mntk epidural sbb da xtahan sakit tp sadis skali GH yg konon nye Pakar kt daerah ni xde pakar bius yg mencukupi so xleh bg epidural..ms tu mmg geram sgt sbb da sakit..dipendek kn crita after 7jam stengah menahan sakit dlm labour room tu bru bby keluar tp dgn 3kali push sj n yg pelik nye even bby bsr (3.7kg),luka saya xbyk pn.. just 2x jahitan sj..saye rs b'tenaga wlaupn ade kt dlm labour room tu lama2(sbb tu 3x push bby da kluar sbb energy byk)..

n today da hari yg ke-10 saye b'pantang..alhamdulillah bby xde jaundice,saya pn sihat n bertenaga,xmcm ms b'pantang ms ank yg 1st dlu..husband plak sibuk asik gosok2 lengan saye kate licin n lembut drpd yg biasa..eh husband ni..pls behave urself!kan tgh b'pantang ni..jgn mcm2..hehehehe..


Testimonial berpantang dengan vitamin Shaklee
Testimonial berpantang dengan vitamin Shaklee


Syukurkan..Walaupun terpaksa menahan sakit bersalin yang lama, Aida masih bertenaga untuk push. Anak pun sihat dan maknya pula mendapat khasiat dari pemakanan vitamin Shaklee.. kulit yang lembut dan licin .. Suka hubby dia belai mak dan anak macam yang masih dalam fasa berpantang ni.

Ok..Kebaikkan Set C yang kami gabungkan beberapa vitamin khas untuk ibu berpantang adalah

*B ComplexLengkap kesemua 8 jenis vitamin B dengan formula asid folik dan biotin yang membantu membina darah. Sangat berkesan untuk mengelak kemurungan, meroyan dan bersifat menenangkan dengan menstabilkan hormon yang kadang-kadang dialami oleh ibu berpantang. Tahukah anda kekurangan vitamin B antara punca keletihan dan meroyan. 

* Vitamin Cbantu dalam pembinaan kolegen, mempercepatkan penyembuhan luka semasa berpantang dan baik pulih tisu yang rosak semasa bersalin. 


* Vita-Lea Iron Formula (a.k.a multivitamin)mengandungi vitamin dan mineral lengkap. Diformula dengan zat besi yang penting untuk pembinaan sel darah baru yang sihat terutama bagi ibu yang banyak kehilangan darah sewaktu bersalin. Juga menampung kekurangan vitamin dan mineral terutama ibu yang sedang berpantang yang hanya dibenarkan makan makanan tertentu sahaja.

* Zinc
Baik untuk cepatkan baik pulih luka terutama luka dalaman termasuk rahim ibu. Tahukah anda,ikan haruan mengandungi tinggi zink. Sebab itu menjadi amalan sewaktu berpantang untuk makan ikan haruan. 

Aida turut mengambil extra, ESP dan Alfalfa. Memang bagus pilihannya.

* ESP untuk pemulihan segera dan membantu untuk pembinaan sel dan tubuh dan contribute juga untuk kesihatan anak melalui susu ibu.

* Alfalfa sebagai milk booster dan membantu mengeluarkan angin expecially semasa berpantang yang memang banyak urat kembang dan masuk angin.




Ida Khairani
Shaklee Independent Distributor
ID 846056


Jika rasa artikel ini berguna, kongsikan. Sharing is Caring :)

ida ahmad

About ida ahmad

Ibu kepada 3 anak ini adalah 'working from home mom' dan blogger yg sudah lama menggunakan blog sebagai medium utk berbisnes sejak 2007. Beliau positif utk memberi yg terbaik buat keluarga, masyarakat dan agama sebagai saham akhirat.