Adakah menu anak kini menepati keperluan vitamin untuk anak

Dalam perjalanan menghantar anak ke sekolah, anak sulung saya meminta Pizza. Baru plan nak masak ayam masak kurma sebagai menu hari ini. Anak sulung saya ni dahulunya picky eater. Sejak diperkenalkan dengan Meal Shakes Shaklee, sudah mahu makan Alhamdulillah. Pizza pun tak makan dulu. Seronoklah pada awalnya anak dah nak makankan, tapi kalau pizza sudah on demand sentiasa, tiba2 minta donatlah... sungguh tidak aman jiwa ibu. Pasti ramai ibu di luar sana menghadapi masalah serupa. Anak hanya suka makanan tertentu sedangkan kita dah puas bersilat memasak di dapur.


Anak-anak yang demand lebih ni, tetap menjadi pujaan dan buah hati pengarang jantung. InsyaAllah akan ibu belajar cara buat home made pizza yang lebih sedap dan berkhasiat untuk mengurangkan bahan-bahan yang sedia diproses. ;) Boleh caya tak? Ok..sebenarnya nak kongsikan rahsia yang sudah tidak berapa rahsia yang membantu anak-anak saya untuk nutrisi harian mereka. Meal Shakes Shaklee yang sedap inilah yang membantu melengkapkan kekurangan dari menu harian yang sering dipandang sebelah mata ja tu. Hehe..jangan salah faham. Mereka tetap makan nasi dan lauk cuma kuantitinya tidak sebanyak kanak-kanak seusia lain. Namun, Alhamdulillah mereka sihat dan sangat jarang sakit.

Meal Shakes kegemaran ibu dan anak

Berbanding makanan tambahan lain untuk kanak-kanak, Meal Shakes ni sangat bagus dan berbeza. Namun ia bukanlah saja untuk kanak-kanak, orang dewasa juga sesuai. 

Perbezaan dan keistimewaan Meal Shakes Shaklee 

-boleh dicampur ke dalam makanan dan minuman jadi kanak-kanak yang sukar menelan atau mengunyah pil boleh menikmatinya.
-meal shakes shaklee adalah hidangan lengkap dengan asid amino dan semua nutrisinya adalah mudah diserap badan untuk kegunaan harian. Sebab itu, anak-anak akan sentiasa cergas!
-meal shakes shake diperbuat dari sumber semulajadi seperti buah buahan sayuran, kacang soya, lactalbumin( sejenis susu)  dan bahan semulajadi lain lagi.
-lactabumin biasanya mengandungi immunoglobulin, lactoferrin, bacteriolysin dan sebagainya yang membantu meningkatkan imun badan.


Anak-anak di konsert tadika 

Kandungan Meal Shakes Shaklee merangkumi :


- Nutrisi lengkap -  24 jenis vitamin, mineral dan zat perlu. Sedangkan kekurangan pengambilan zat ini oleh anak-anak boleh menyukarkan kadar serapan vitamin dan mineral.
-Anti Oksida- A, C, E, Zink dan selenium yang merupakan anti oksida untuk pertahanan terhadap radikal bebas.  Orang dewasa or kanak-kanak pun memerlukannya untuk melawan jangkitan dan melambatkan proses penuaan.
-Lengkap dengan vitamin B, zat besi dan copper untuk pembinaan sel darah merah dan sekaligus memberi kompleksi wajah yang lebih comel dan cantik. Teruja ni mak-maknya untuk minum bersama.
-Membantu tumbesan dengan dilengkapi dengan asid folik, biotin, kaya dengan kalisum, magnesium untuk pembinaan tulang dan sel
-Membantu masalah sembelit dan detoksifikasi kerana diperkaya dengan serat.
-Lazat tanpa perasa dan pewarna tiruan.

Terbaik! Meal Shaklee adalah pilihan ramai ibu bapa sekarang untuk membantu tumbesan anak-anak dan menampung kekurangan nutrisi harian mereka. Dalam masa yang sama, ia tidak terhad pada kanak-kanak. Orang dewasa juga sangat direkomenkan untuk menikmatinya kerana ia lengkap dengan protin, serat, vitamin dan mineral untuk snack lazat sekeluarga.





Ida Khairani

Shaklee Independent Distributor

ID 846056



Jika rasa artikel ini berguna, kongsikan. Sharing is Caring :

ida ahmad

About ida ahmad

Ibu kepada 3 anak ini adalah 'working from home mom' dan blogger yg sudah lama menggunakan blog sebagai medium utk berbisnes sejak 2007. Beliau positif utk memberi yg terbaik buat keluarga, masyarakat dan agama sebagai saham akhirat.