Niat Puasa dan Tip Bersahur

Selamat Berpuasa semua pembaca Mysupervitamins. 


Semoga Ramadhan kali ni lebih baik dari sebelumnya. Pasangkan niat yang betul sejak dari mula supaya kita tidak lalai dan lupa tujuan utama kita berpuasa iaitu mendapai redha Ilahi. Semoga kita mendapat lebih dari sekadar lapar dan dahaga iaitu ganjaran kebaikkan di dunia dan akhirat. Penuhi hari-hari dengan amalan sunat dan jauhi perkara yang boleh mengurangkan pahala puasa. 


Harapan saya semoga Ramadhan kali ini mampu memupuk rasa cinta terhadap Allah yang selama ini tidak pernah lupa untuk menurunkan nikmatnya. Juga semoga Ramadhan ini dapat mengeratkan hubungan siraturahim saya dengan keluarga dan orang sekeliling termasuklah para pelanggan Mysupervitamins.




Niat puasa harian dan sebulan



niat puasa sebulan dan sehari
Niat puasa harian dan sebulan




Perkongsian Tip Bersahur



Semasa bersahur, makanlah makanan yang mengandungi kadar protin tinggi kerana pencernaan dan penyerapan zat menjadi lebih lama berbanding zat dari makanan berkarbohidrat tinggi. Minuman berprotin tinggi beserta multivitamin juga membantu untuk rasa kenyang dan stamina berpanjangan.




Cinch Shake Mix : Protein, multivitamin, leucine sesuai untuk diet menguruskan badan

Meal Shakes : Protein, multivitamin dan serat,  sesuai untuk kanak-kanak juga

Energizing Soy Protein: Protein dengan kalsium dan vitamin B sesuai untuk ibu menyusu




Ida Khairani
Shaklee Independent Distributor
ID 846056


Jika rasa artikel ini berguna, kongsikan. Sharing is Caring :)

ida ahmad

About ida ahmad

Ibu kepada 3 anak ini adalah 'working from home mom' dan blogger yg sudah lama menggunakan blog sebagai medium utk berbisnes sejak 2007. Beliau positif utk memberi yg terbaik buat keluarga, masyarakat dan agama sebagai saham akhirat.