Petua meningkatkan susu ibu


"baru pas pi course ttg breastfeeding yg di adakn kat tmpt keje kat spital damansara..so ade sekali wktu talk dr Dato Musa termasuk lmbat sbb sibuk pi pam susu...then kena tegur dgn dia..dia tnya pi mn n knapa lmbt masuk...bgtau la pi pam susu..then dia tnye dpt bpe auns...dgn suaranye yg kuat dgr satu kelas..jwpla dpt 9auns tu pon sbb kelam kabut pam...nak tau ape dia jwb?...hehehe...dia kata..."mcm lembu,byknye susu"1kelas ketawa..tp yg bestnye dpt pujian sbb susu byk..pastu sume mmber tnya cmne leh byk susu....then apalagi i pon kongsi ttg shaklee kat dorg especially ESP....ramai berminat....huhuhu....td pam pas kelas dpt 12auns sbb dpt pam secara tenang..hehehe....suke sgt...syukur...ank nak msuk 4bln pd 6/4/12 ni still fully bf xpnh mix..n ank sihat xpenah demam etc...berat pon dah 6kilo lbh..pmpers s dah tak muat...baju abg yg 6bln dah muat pakai...hehehe....aktif selalu,ceria je ank ibu..."


Teruja??


Nak macam Izura tu? Petuanya ada tapi kalau dah tahu wajib diikuti. Barulah menjadi. Untuk membanyakkan susu badan anda, anda wajib melakukan ini:


1) kerap mengosongkan payudara sama ada menyusu badan secara terus atau mengepam setiap 2-3 jam.

2) minum air kosong 3L setiap hari

3) doa yang berterusan kepada Allah memohon dipermudahkan dan dimurahkan rezeki.
Yang mana? Boleh baca di sini.


Vitamin Shaklee walaupun turut menyumbang untuk memeriahkan susu badan para ibu, 3 konsep utama di atas tetap perlu dilakukan. Ini apa yang kami sarankan untuk ibu menyusu supaya anda terus mantop, bertenaga dan happy dengan bf journey anda yang masih panjang. 


Kami menyediakan penghantaran terus melalui courier walau di mana anda berada. Hubungi saya untuk harga istimewa ok. Yang berada berdekatan Setia Alam, Bandar Bukit Raja tau Shah Alam seksyen 7, boleh cash on delivery. KLCC juga available semasa hari bekerja.

Kalau anda mahu mencuba dahulu sebelum terus jatuh cinta, kami turut menawarkan tawaran khas dengan nilai yang lebih rendah. So, ringankan tangan untuk bertanya tentang option ini.

Selain vitamin vitamin asas iaitu B Complex, Vitalea, Vitamin C, Alfalfa, bantuan Energizing Soy Protein sangat-sangat disyorkan. Ini kerana protein membantu pembinaan sel yang sihat untuk penyerapan vitamin dengan lebih efektif. Jadi, hasilnya dapat anda lihat dengan lebih cepat. Badan pun jadi lebih lebih sihat.



Fungsi vitamin-vitamin / supplemen dalam membantu dalam penyusuan susu ibu adalah:



Protin( Energizing Soy Protein/ESP)

- meningkatkan tenaga. Penting untuk ibu untuk mengekalkan tenaga kerana kesibukan tugas harian.
- protin merupakan komposisi susu ibu yang utama. Jadi, pengambilan protin yg berkualiti mampu merangsang pengeluaran susu ibu
- banyak maklum malas pelanggan mengatakan ESP membantu memekatkan susu ibu dan membuatkan payudara rasa penuh dengan lebih cepat untuk sesi penyusuan berikutnya.
-Bonus: protin mencantikan kulit dan memberi rasa kenyang jadi lebih mudah bagi ibu menyusu yg berniat menurunkan berat badan

Kalsium ( Ostematrix)
- kalsium sangat penting untuk pertumbuhan bayi. Supplemen kalsium mengganti semula kalsium yg telah disalurkan ke bayi melalui susu ibu.
- sejak dari dalam perut, khasiat kalsium dari ibu sudah disalurkan ke bayi.
- jadi, jika ibu mengambil kalsium yang tidak cukup, badan ibu akan menunjukkan tanda-tanda kekurangan kalsium seperti sakit pinggang, sakit belakang, kekurangan susu ibu dan cramp.
-lebih parah, jika tahap kekurangan kalsium lebih teruk, bayi akan mengalami kekurangan kalsium juga dan pertumbuhan tulang dan gigi boleh terjejas.

B complex
-menukarkan makanan kepada tenaga jadi ibu lebih bertenaga dan cergas
-vitamin B5, B6 membantu mengawal tekanan/stress jadi ibu berada dalam keadaan lebih terkawal
-mengawal rasa marah supaya mood ibu lebih happy dan enjoy breastfeeding and pumping
-B1-thiamine mengurangkan kegelisahan
-B12- membantu lebih fokus jadi ibu boleh menjalankan tugas lebih baik
-asid folik mencegah risiko kecacatan spina bifida pada bayi dalam kandungan
-B complex shaklee lengkap kesemua 8 jenis vitamin B pada kadar yang disarankan.

Vitamin C
-mengukuhkan sistem imun
-lebih cepat baik jika mendapat sakit seperti demam, selsema
-anti oksida yang membantu melawan radikal bebas
-mengekalkan kolestrol sihat
-bonus: kulit lebih cantik dan bantu pembentukan kolagen

Alfalfa
-milk booster semulajadi sejak turun temuran
-tidak meninggalkan bau tidak enak seperti kebanyakkn herba milk booster lain
-melancarkan pelawasan
-membuang angin dan kurangkan sengal badan akibat angin.. Bagus sekali untuk ibu selepas bersalin kerana senang masuk angin
-mengawal keputihan masalah utama kebanyakan wanita
-merapatkan dinding faraj ( ala-ala kacip fatimah
-bagus untuk atasi gejala resdung

Vitalea
-multivitamin dan mineral yang membantu kecergasan dan kesihatan.
-pelengkap nutrisi.. Memandangkan gaya hidup sekarang yang sangat busy, makan di luar adalah kebiasaan. kemungkinan besar makanan yang dijamah sudah kehilangan nutrisi penting akibat pendedahan pada udara, mutu kebersihan yang kurang dititik beratkan dan cara masak yang menghilangkan kebanyakkan nilai nutrisi.
- kesihatan jangka masa panjang
- diformula dengan zat besi
- bagus untuk yang mengalami anemia, kurang darah dan tekanan darah rendah.

















Ida Khairani
Shaklee Independent Distributor
ID 846056


Jika rasa artikel ini berguna, kongsikan. Sharing is Caring :)

ida ahmad

About ida ahmad

Ibu kepada 3 anak ini adalah 'working from home mom' dan blogger yg sudah lama menggunakan blog sebagai medium utk berbisnes sejak 2007. Beliau positif utk memberi yg terbaik buat keluarga, masyarakat dan agama sebagai saham akhirat.