Bagaimana vitamin Shaklee membantu penyusuan dan kesihatan ibu serta bayi

SMS dari pelanggan yang berpuas hati. Anda bila lagi?

Set B, set penyusuan Shaklee terdiri dari beberapa vitamin yang sangat diperlukan oleh tubuh badan kita. Walaupun vitamin-vitamin ini terdapat dalam makanan harian kita, ia mungkin tidak mencukupi. Vitamin Shaklee yang dijaga dari awal pemprosesan telah menjamin khasiatnya sampai kepada pengamalnya.


Multivitamin @ Vitalea

Mengandungi pelbagai 28 vitamin dan mineral yang membantu memelihara untuk jangka masa panjang. Diformulasi bersama zat besi membantu pembentukan sel darah merah yg membantu membawa oksigen didalam darah untuk fungsi tubuh.

Antara kelebihan kanduangan Vitalea adalah:
Vitamin D - Menyokong penyerapan kalsium untuk tulang dan gigi yang sihat*
Beta Karotena - Meningkatkan kesihatan mata, kulit dan sistem imunisasi*
Vitamin E - Menyokong kesihatan sekular dan meningkatkan kesihatan hati, usus dan fungsi imunisasi*
Kalsium - Menyokong kekuatan tulang, pengaliran urat saraf dan otot-otot*
Boron - Membantu dalam metabolisma Vitamin D dan mineral yang terbabit dalam perkembangan tulang*
Magnasium - Menyokong kekuatan tulang, fungsi otot dan membantu dalam mengekalkan tekanan darah normal dan denyutan jantung*
Biotin - Membantu badan menghasilkan tenaga dari protein dan lemak*
Lain-lain - Tidak mengandungi perisa tiruan, pemanis, warna dan bahan pengawet*


B Complex 

Walaupun, kita sudah makan 3 kali sehari, badan kita tetap lesu. Mengapa? Mungkin kita memerlukan B Complex untuk menukarkan gula dalam darah kepada tenaga. Ia juga membantu mencegah kelesuan dan kemurungan. Sebab itu, para ibu perlukan vitamin B Complex ini untuk menangani stress. Akibat dari minda yang tenang dan tidak stress, ia akan mempengaruhi production susu. Selain itu ia turut  membantu kelancaran urat saraf dan dikatakan vitamin untuk kecantikan. 

B Complex Shaklee juga mengandungi kesemua 8 jenis vitamin B berbanding vitamin 'B Complex' lain yg berada di pasaran atau di klinik iaitu B1(Tiamin), B2(Riboflavin), B3(Niasin), B6(Piridoksin), B12(Sianokobalamin), B5(Biotin), B9(Asid Folik). Jadi sila check label B Complex masing-masing. Lengkap atau tidak?



Vitamin C - 500mg Sustained Release


Selain dari makanan asasi seperti nasi, kita juga amat disarankan mengambil banyak buah-buahan segar. Mengapa? Ini kerana buah-buahan seperti oren mengandungi vitamin C yang menguatkan antibodi badan. Sebiji oren berharga RM1. Namun, sebiji vitamin C 500mg Shaklee berharga RM0.47sen. Murahkan?

Vitamin C Shaklee ini bersifat mengikut pelepasan masa bermakna ia dilepaskan jam demi jam supaya ia mampu bertahan lebih lama di dalam tubuh badan. Jika anda demam atau selsema, anda digalakkan untuk mengambil 2 biji Vitamin C dan dipatahkan supaya coating hilang dan ia terus meresap ke dalam badan tanpa mengikut pelepasan masa lagi.

Vitamin C juga membantu dalam penyerapan zat besi, membantu dalam proses pemulihan sel, seperti luka dan membina kolagen untuk menguatkan tisu dalam badan. Kerana sifatnya yang antioksida, ia memelihara sel tubuh dan menstabilkan bahan kimia dalam badan. Jika badan kita sihat, ia turut mempengaruhi production susu.

Alfalfa

Alfalfa adalah Raja segala tumbuhan. Sama seperti penggalak susu lain, ia menggalakkan penghasilan susu ibu. Namun, alfalfa mempunyai banyak khasiat lain yang diakui oleh para ibu yang mencuba set penyusuan. Ia telah membantu menyelesaikan masalah keputihan, membantu melancarkan sistem pencernaan, mengurangkan angin dari badan, penawar resdung dan allergy serta rahsia keintiman wanita.

Alfalfa Shaklee menggunakan alfalfa terbaik yang tumbuh di California yang kaya dengan pelbagai jenis zat, termasuk kalsium, fosforous, zat besi, dan magnesium serta klorofil, bioflavonoid, pelbagai mineral surih dan vitamin. 10 biji Alfalfa mengandungi 300mg kalsium bersamaan dengan segelas susu. Namun, para ibu hanya diminta mengambil 2 biji alfalfa sebagai permulaan. Jika production masih belum meningkatkan, barulah dinasihatkan mengambil sebanyak 4-6 biji sehari. 


set b shaklee membantu penyusuan susu ibu
set b shaklee membantu penyusuan susu ibu



Keempat-empat vitamin ini ada didalam

  • Full pack set B 
  • Set B 
  • Set B1 Set B dengan sebotol Alfalfa(330 biji)
  • Sek E Set B dengan sebotol Ostematrix(Kalsium) yang turut membantu penyusuan dan menambah kalsium untuk ibu dan bayi 
  • Set buddy - untuk dikongsi bersama suami 
  • set lover - untuk dikongsi bersama suami



Ida Khairani
Shaklee Independent Distributor
ID 846056


Jika rasa artikel ini berguna, kongsikan. Sharing is Caring :)

ida ahmad

About ida ahmad

Ibu kepada 3 anak ini adalah 'working from home mom' dan blogger yg sudah lama menggunakan blog sebagai medium utk berbisnes sejak 2007. Beliau positif utk memberi yg terbaik buat keluarga, masyarakat dan agama sebagai saham akhirat.