Kesan dan Perbezaan Vivix Shaklee


Vivix Shaklee ni adalah minuman kesihatan dari sumber botani yang lazat. Serius ramai dah cakap dan suka akan rasanya. Tak ada rasa pahit langsung macam rasa ribena tu ada.

Minuman botani Vivix yang lazat ni mengandungi campuran botani khas dicipta Shaklee yang mengandungi ekstrak Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Eldeberi Eropah dan Lobak Ungu.

Secara semulajadi, bila badan makin berusia, sel badan juga turun alami penuaan. Penuaan sel yang tidak sihat dan cepat dari usia menyebabkan fungsi badan menurun begitu sistem imun menyebabkan badan gagal melawan penyakit.

Penemuan dan kajian Shaklee, membuktikan Vivix Shaklee dengan ramuan semulajadi dapat melambatkan penuaan sel dan memberi kesan baik pada kesihatan.

Perbezaan dan Keistimewaan Vivix Shaklee


Shaklee dengan teknologi dan kemajuan yang ada mengambil kebaikan anggur Muscadine yang susah dan jarang ditemui bagi mencipta produk anti oksida Vivix.  Anggur muscadine ni mengandungi rangkaian lengkap polifenol.

Apakah polifenol

Polifenol adalah kelompok zat kimia yang ditemukan pada tumbuhan. Polifenol berperanan dalam memberi warna pada suatu tumbuhan seperti warna daun pada musim luruh. 
Beberapa kajian disebutkan bahawa kelompok polifenol memiliki peranan sebagai antioksidan yang baik untuk kesihatan. Antioksidan polifenol dapat mengurangi risiko penyakit jantung dan pembuluh darah dan kanser[1]. Terdapat penelitian yang menyimpulkan polifenol dapat mengurangi risiko penyakit Alzheimer.[2] 
Polifenol dapat ditemukan pada kacang-kacangan, teh hijau, teh putih, anggur merah, anggur putih, minyak zaitun dan turunannya, cokelat hitam, dan delima Kadar polifenol yang lebih tinggi dapat ditemukan pada kulit buah seperti pada anggur.

Lebik unik dan istimewa, anggur muscadine mengandungi kepekatan luar biasa asid elagik dan elagitanin yang apabila digabungkan dengan polifenol dari sumber lain, menghasilkan kuasa antioksida yang sangat hebat.

Di Shaklee, kami manfaatkan keberkesaan anggur muscadine ni untuk mencipta Vivix dan menggunakan proses ekstrak berpaten untuk mendapat kepekatan yang tinggi dan mengekalkan bioaktif polifenol. Sebab itu Vivix berbeza dengan produk lain dan lebih berkesan.

Ramuan Utama Vivix

Kandungan Vivix Shaklee
Kandungan Vivix Shaklee


4 cara badan kita alami penuaan:


1. Kerosakan DNA

Radikal bebas boleh merosakkan DNA menyebabkan mutasi dan membawa pada kegagalan fungsi sel dan akhirnya sel mati. Penyakit kanser juga berpunca dari mutasi sel yang tiada kawalan.

2. Penurunan Tenaga

Mitochondria adalah pusat tenaga sel kita. Semakin kita berusia, jumlah motochondria yang dihasilkan makin berkurang menyebabkan kita cepat letih dan juga membawa pada sakit sendi, masalah jantung dan penyakit Alzheimer.

3. Keradangan

Makanan tinggi kalori dan tinggi lemak adalah faktor utama inflamasi atau keradangan berlaku.
Keradangan yang kerap berlaku dan berulang kali terjadi mengganggu fungsi normal sel, meningkatkan risiko penyakit dan mencepatkan proses penuaan.

4. AGE

AGE atau Advanced Glycation End Product Proteins adalah bahan buangan sel kita. Lebihan AGE yang terhasil boleh menyebabkan sel rosak dan mengganggu jangka hayat sel. Malah, AGE menjadi punca kurang toleransi glukosa di dalam kes kencing manis.

Apa fungsi Vivix dan cara Vivix atasi 4 faktor penuaan sel ini.


Vivix mempunyai kandungan Resveratrol dan Polifenol.

1. Melindungi dan pulihkan sel DNA

Polifenol kandungan utama Vivix telah dibuktikan membantu melindungi sel DNA
Polifenol juga menyokong pemulihan sel.

2. Meningkatkan tenaga sel

Polifenol membantu menggalakkan penghasilan mitochondria. Jadi badan lebih bertenaga untuk menghasilkan sel baru, memulihkan sel dan sel juga lebih kuat.

3. Perlindungan Sel

Di dalam ujian klinikal, campuran polifenol  menunjukkan penurunan kesan inflamasi pada individu yang mengamalkan pemakanan tidak sihat yang selalunya akan membawa pada penuaan sel untuk jangka masa panjang.

Kurangnya inflamasi ini bermaksud sel lebih kuat dari segi pertahanan dan melambatkan penuaan sel.

4. Mengurangkan penghasilan AGE protin


Di lab, campuran unik polifenol menunjukkan penurunan penghasilan age protin. Sel badan dengan AGE protin yang rendah bagus dan menggalakan kesihatan jantung dan kawalan gula dalam darah yang lebih baik. Sebab ni jugalah, ramai pengamal Vivix yang alami penyakit kencing manis mendapat perubahan positif.
Vivix Supplemen Kesihatan


Cara Makan Vivix



Saranan penggunaan Vivix Shaklee.
Goncang sebelum guna. Minum 1 sudu teh secara terus atau campurkan dengan minuman kegemaran anda. Sedap dihidangkan sejuk. Simpan dalam peti sejuk. 


Kajian Terhadap Vivix oleh Shaklee


Setiap kali sel kita diperbaharui, pangjang telemore sel akan dipendekkan.

Telemore adalah penentu ukur tahap kesihatan dan penuaan. Semakin kita berusia, semakin pendek telemore.

Jika kadar pemendekan telemore dapat dikurangkan, ia adalah sesuatu kejayaan dan melambatkan penuaan sel.

Pengambilan Vivix telah dibuktikan dapat melambatkan proses pemendekan telemores ini sebanyak 40%.

Telemore bertanggungjawab melindungi DNA kita. Dengan DNA yang masih elok, ia membantu pembaruan sel yang berlaku setiap hari termasuklah apabila sel badan diserang penyakit.

Untuk mendapatkan Vivix Shaklee ada 3 cara:


1. Jika anda berada di Seberang Jaya, Kota Kinabalu, Kota Bahru, Johor Bahru, Ipoh, Sri Rampai, Bandar Sunway, boleh terus mendapatkan Vivix secara walk in di cawangan Shaklee.

Anda disyorkan mendaftar sebagai ahli Shaklee untuk penjimatan. Daftarkan nama saya sebagai upline / sponsor 846056 semasa pendaftaran.

2. Anda yang mempunyai credit card atau debit card boleh terus membeli di E Sell Vivix.

3. Hubungi Pengedar Shaklee di bawah untuk uruskan pesanan Vivix dan konsutasi.

vivix shaklee untuk kencing manis
Pengedar Vivix Shaklee


ida ahmad

About ida ahmad

Ibu kepada 3 anak ini adalah 'working from home mom' dan blogger yg sudah lama menggunakan blog sebagai medium utk berbisnes sejak 2007. Beliau positif utk memberi yg terbaik buat keluarga, masyarakat dan agama sebagai saham akhirat.