10 Sebab Kenapa Kena Bawa Nutriferon Bila Pergi Bercuti?

Orang kita kalau makan labu atau pumpkim, tak pernah pula nak ambil tahu pasal biji labu tu kan. Rupanya banyak khasiat biji labu ni sampai Shaklee ambil biji labu ni sebagai kandungan utama produk antibodinya iaitu Nutriferon. Ida wajib bawa Nutriferon ni bila holiday bersama keluarga. Kenapa?

vitamin-terbaik-untuk-holiday-oversea
Supplemen Wajib untuk Bekalan Seisi Keluarga Bercuti

10 Khasiat Biji Labu dan Kenapa Kaki Travel Perlukannya :


Kebaikan biji labu

1. Bantu tingkatkan kesihatan pundi kencing dan prostat. 

Kalau pernah atau mudah dapat masalah kencing tidak lawas, UTI atau nak elak penyakit prostat, ha supplemen Nutriferon ni memang dapat membantu. Kena ambil cepat2 tau supaya tidak melarat. 

Kaki travel ni kadang2 suka tahan kencingkan. Maklumlah, bukan senang nak jumpa toilet. Masalah air pula. Pula tu tak nak geng melancong tunggu kita. Oh, no no. 

Penyakit UTI suka sangat pada orang yang suka tahan kencing tau. Baik ambil Nutriferon ni supaya tak mendatangkan penyakit.

2. Bantu mengurangkan sakit dan radang akibat arthritis. 


Kalau diserang arthiris, memang bengkaknya sakit sampai bergerak sikit pun seksa.. 

Macam mana nak berjalan-jalan dengan enjoy? Nak-nak parents yang ikut anak cucu pergi holiday. Jenuh tahan sakit supaya tak nak menyusahkan keluarga.

Jangan biar ja, ambillan Nutriferon ni. Bagi pada family kita bila travel bersama.

3. Bantu kawal paras gula. 


Ingat Vivix sudah terbaik, rupanya biji labu dalam Nutriferon pun ada sumbangan dalam kawalan gula. Tinggal nak bertindak atau tidak ja.

Masa holiday tu, wajiblah bawa bekal air kosong tau. Jangan asyik2 minum coke, air tin atau minuman 3 in 1 ja. 

Nutriferon membantu kawal gula. So ambil Nutriferon ni kalau nak merasa bermacam2 air manis dan makanan di negara orang.

4. Bantu melindungi tulang. 


Patutlah masa bercuti hari tu, pengambilan Nutriferon sangat membantu cergaskan balik tulang Ida yang letih dan lenguh berjalan ni. Apa lagi ambil dengan kalsium Ostematrix. Memang fast recovery sungguh.. Alhamdulillah.

5. Bantu melawan keresahan. 


Oh, terbaik ni supaya tidaklah moody dan down ja bila kerja banyak dan anak buat perangai bila bercuti bersama keluarga. Haha!! Bercakap berdasarkan pengalaman ni. 

6. Bantu menurunkan kolestrol jahat. 


Kolestrol jahat ni memang boleh bawa penyakit dan rosakkan diri kita. Bila bercuti dan travel macam2 nak makan.. Fuh selamat Ida ambil Nutriferon dan bekalkan pada family juga. 

Balik travel bawa kenangan, jangan bawa penyakit tau. Baru-baru ni selalu dengar pelancong Malaysia meningkalkan dunia kat negara orang sebab strok dan jantung. Nauzubillah..

7. Bantu meningkatkan kesihatan jantung. 


Ha, jantung biar sihat dan tip top kalau suka berjalan-jalan. Bercuti mengerjakan Umrah, Haji, Korea atau tour Europe sekalipun, jantung kita ni memang bekerja dengan sangat kuat so kita kenalah 
bantu jantung untuk kekal sihat dan bertenaga.

8. Bantu melawan kecacingan. 


Bagus juga ni bila kena keracunan dan cirit birit. Time travel tu bukan semua tempat kita pi tu confirm bersihkan. Kalau kena cirit birit memang kacau program betul.

9. Bantu meningkatkan imun sistem. 


Dalam biji labu kaya zink tau. Mineral ni memang terbaik dan sangat penting untuk meningkatkan anti bodi jadi kalau jatuh sakit tu insyaAllah cepat baik. 

Masa ida holiday di Korea 6 hari tu, dekat sekotak la habis untuk kami 5 beranak. Setiap hari ambil siap2 sebelum mulakan hari. Alhamdulillah, anak2 sihat sepanjang berada di sana walaupun cuaca dari -2 ke 6 degree masa hari-hari awal tu.

10. Bantu tidur yang lebih baik. 


Orang yang ada masalah insomnia, memang disyorkan ambi Nutriferon supaya mendapat rehat yang cukup dan tenang.

Bila travel kadang-kadang badan dan sangat penat tapi susah pula nak tidur di tempat baru. Ha, ambil Nutriferon ni dan berdoa supaya dapatlah rehat yang kita idam-idamkan supaya esok dapat berjalan-jalan macam biasa balik.



Kandungan utama di dalam Nutriferon selain biji labu adalah bunga safflower, biji plantago dan bungan japannese honey suckle.


Biji labu kaya dengan Zink kerana itu ia membantu meningkatkan anti bodi


Jadi, kalau kaki travel, travel pula seorang diri atau dengan keluarga, memang wajib bawa suppplemen dalam checklist melancong terutama Nutriferon ni. Tambah2 kalau suhu tempat nak pi jalan2 tu tak sama macam di Malaysia ni. Perubahan suhu, penat memang buat badan cepat letih dan mudah sakit. Jadi kena on stanby mode siap2 dengan pengambilan Nutriferon ni.

Boleh hubungi Pengedar Shaklee Terbaik ini untuk dapatkan bekalan Nutriferon travel anda!

pengedar shaklee shah alam
Pengedar Nutriferon Shaklee Anda


ida ahmad

About ida ahmad

Ibu kepada 3 anak ini adalah 'working from home mom' dan blogger yg sudah lama menggunakan blog sebagai medium utk berbisnes sejak 2007. Beliau positif utk memberi yg terbaik buat keluarga, masyarakat dan agama sebagai saham akhirat.