Menu sihat makan tengah hari

Sepanjang 7 hari lepas, akak ikut Detox Shaklee Style demi menyah toksin dan bahan buangan yang tidak perlu ada dalam badan ni. Walaupun badan kita memang dikurniakan Allah mempunyai mekanisme sendiri untuk buang toksin namun selepas lama dah dikerjakan, diasak dengan macam2 jenis makanan kurang khasiat dan tak diberi senaman pula secukupnya, banyaklah toksin yang gagal dibuang sempurna.

Detox 7 hari ni sebagai bantuan dan maintance pada badan supaya lepas ni berfungsi lebih baik, serap nutrisi dengan efisyen dan membuang toksin dan bahan kumuhan dengan lebih sempurna. Saya cuma nak kongsi menu day-7 saya harini.

Menu ni bukan ja sesuai untuk detox, tetapi juga menu sihat untuk yang nak turunkan berat badan. Sedap dan senang disediakan.

Karbohidrat, Protin dan Vitamin !
Selepad dah reset badan kita, bolehlah nikmati menu macam biasa. Hari ke-7 ni, menu saya ada karbohidrat, protein dan vitamin juga mineral dah. Hanya 7 hari untuk bantu badan lebih sihat dan efisyen.

Oh ya, untuk nak diet turunkan berat pun, boleh follow ya.

Menu :
Nasi  - separuh mangguk
Ikan - dibakar atau digoreng tanpa minyak. Akak perap dengan bawang merah, bawang putih, halia yang dikisar dan tambah garam.
Ulam
Sambal -  Cabai ditumbuk dan tambah garam. Malas akak blend ja :p

Kalau yang kerja tu, siap boleh tapau dari rumah lagi. Senang ja ni. Save pun save !

Untuk bantu proses penghadaman boleh add on Peppermint Ginger Plus.

Selamat Mencuba !

Shaklee Independent Distributor
Ida Khairani  ( 846056 )
Phone : 013 488 2382
Email : admin@mysupervitamins.com
COD Shaklee kawasan : Seksyen 7 dan Shah Alam, Bandar Bukit Raja, Setia Alam, KLCC



ida ahmad

About ida ahmad

Ibu kepada 3 anak ini adalah 'working from home mom' dan blogger yg sudah lama menggunakan blog sebagai medium utk berbisnes sejak 2007. Beliau positif utk memberi yg terbaik buat keluarga, masyarakat dan agama sebagai saham akhirat.

1 comments :

Write comments
December 20, 2016 at 5:41 PM delete

I like this menu and would be glad to eat it for dinner. I'm a great fan of fish because I think it is one of the greatest sources of healthy vitamins.

Reply
avatar