Tips agar patah tulang belakang dan kaki cepat sembuh

Patah tulang belakang dan kaki jika terpaksa ditanggung bukan sahaja menyakitkan dari segi fizikal tapi emosi juga mudah gelisah dan tertekan kerana risau kemungkinan tidak pulih atau lambat baik. Bila tulang belakang patah, banyak sangat pergerakan terganggu. Tulang kaki juga menyebabkan kita terpaksa bergantung dan mohon bantuan orang.

Mesti kita nak sangat cepat baik. Ubat tahan sakit dah jadi teman pula. Namun memang tak elok bergantung pada ubat tahan sakit. Lama-lama akan ada kesan buruk pada diri pula.

Saya nak kongsikan testimonial pesakit yang patah tulang belakang dan kaki akibat kemalangan. Alhamdulillah, selepas sebulan mengamalkan 4 supplemen Shaklee, tulang sudah bercantum melalui hasil xray doktor dan beliau sudah tak perlu pakai bengkung untuk support dalam tempoh 3 bulan.. doktor pun terkejut.




3 Tip Agar Patah Tulang Belakang dan Kaki Cepat Sembuh

1. Kalsium
Tip untuk sembuh cepat jika berlaku kerosakan tulang termasuklah patah, terseliuh atau retak adalah dengan menambah kalsium dalam pemakanan harian.

Kebaikan Ostematrix Shakee untuk tulang adalah :

Formula komprehentid dan mudah ditelan. Ostematrix Shaklee padat dengan kalsium, vitamin D, magnesium dan pelbagai khasiat lain untuk membina dan mengekalkan tulang yang kuat selain gigi yang kuat. Supplemen kalsium dengan vitamin D membantu penyerapan kalsium dan membantu mengurangkan kekejangan atau cramp.

4 tablet Ostematrix membekalkan 1000mg kalsium, 400 mg magnesium dan 400iu vitamin D yang sangat penting dalam menggalakkan penyerapan kalsium. Jadi sangat disyorkan untuk ambil 4 tablet kalsium sehari bersama makanan dan boleh diasingkan pada 2 sesi untuk pelihara tulang. Bagi yang sudah patah tulang, boleh ambil lebih dari 4 tablet kerana keperluan yang lebih.

2. Protein

Protein sangat penting dalam membentuk sel dan otot yang sihat dan kuat. Tulang juga terdiri dari sel-sel asas yang mula dibentuk dari protein. Tambahan protein berkualiti penting untuk pemulihan dan pembentukan tulang baru.

ESP Shaklee membekalkan tenaga berkekalan dan protein berasaskan tumbuhan yang berkualiti tinggi. ESP @ Soy Protein Isolate Powder ni adalah sumber protein biologi yang lengkap berasaskan tumbuhan yang secara semulajadi RENDAH LEMAK, BEBAS KOLESTROL dan kaya ASID AMINO.

Tenaga yang dibekalkan ESP bertahan berjam-jam dan telah dibuktikan secara klinikal. Jadi pesakit yang patah tulang turut mendapat manfaat dari tenaga yang berterusan ini.

1 hidangan ESP iaitu 3 sudu membekalkan14gram protien soya dan 500 mg kalsium bukan saja baik untuk tulang yang patah dan masih sihat, juga untuk kesihatan jantung. Kalsium Ostematrik turut membantu mengekalkan otot, perbaiki tisu dan fungsi enzim dan hormon supaya lebih teratur. Sudah pasti pesakit tulang patah akan lebih cepat sembuh dengan pengambilan ESP secara konsisten.

set-shaklee-untuk-sembuh-patah-tulang
2 dari 3 supplemen Shaklee untuk tulang patah, ESP dan Ostematrix


3. Sendi

Supplemen AJHT Shaklee membantu memelihara tisu penyambung, meningkatkan kesan kusyen dan menyokong keselesaan sendi. Supplemen ini mengandungi ekstrak jagung, vitamin C, zink, tembaga, mangan dan ekstrak boswellia. Ekstrak boswellia memang digunakan untuk merawat osteoarthritis dan rheumatoid arthritis sejak berkurun lamanya.

Jadi, jangan bergantung hanya pada fisio dan ubat sahaja. Amalkan makanan sihat yang tinggi kalsium, protein dan ambil suppelemen tambahan yang dipercayai dan sudah mempunyai testimonial tentang keberksaannya membantu patah tulang belakang dan kaki hingga cepat sembuh. Yang penting selain kita berusaha adalah mohon pada Allah dan letakkan pergantungan padaNya. Dia yang memberi, dia juga yang menyembuhkan.


By, Ida Khairani
Shaklee Independent Distributor - ID 846056
013 488 2382

www.mysupervitamins.com
www.idakhairani.com
www.sarawakauthentic.blogspot.com
Nak Order Shaklee Online, Klik Sini

Saya Pengedar Shaklee dan  COD untuk
Seksyen 7 Shah Alam dan kawasan sekitar
Bandar Bukit Raja
Klang
Setia Alam
Penghantaran melalui courier juga diuruskan.

ida ahmad

About ida ahmad

Ibu kepada 3 anak ini adalah 'working from home mom' dan blogger yg sudah lama menggunakan blog sebagai medium utk berbisnes sejak 2007. Beliau positif utk memberi yg terbaik buat keluarga, masyarakat dan agama sebagai saham akhirat.