Cara lindungi sel badan supaya lebih sihat dan kuat melawan penyakit dengan Vivix

Ramai yang kagum dan semakin percaya dengan khasiat Vivix Shaklee. Anda bertuah kerana berjaya mengurangkan kos rawatan penyakit dan dialisis yang boleh mencapai beribu dan rabus ribu ringgit jika berjaya pelihara kesihatan dari awal. Nak tahu tak kenapa kami sangat sarankan Vivix diamalkan bukan saja untuk pesakit kronik malah sebagai langkah berjaga-jaga cara elak penyakit kronik seperti kanser, buah pinggang, jantung, hati, kencing manis, gout dan strok.


Vivix bantu elak kos rawatan dialisis yang beribu-ribu ringgit



Banyak penyakit berbahaya adalah berpunca dari sel-sel yang rosak, yang tua dan tidak mampu melawan penyakit juga tidak berupaya berfungsi dengan baik lagi.

Ini cara Vivix Shaklee kami. Kami bongkar supaya ramai lagi percaya dan jadi pengguna bijak bukan saja makan tanpa tahu apa-apa. Vivix membantu melambatkan penuaan sel supaya sel lebih sihat, bertenaga dan mampu melawan penyakit dan melindungi badan dengan lebih berkesan.






Cara Vivix Shaklee lindungi sel dan bantu pulihkan penyakit dengan sumber-sumber semulajadi yang sangat berkhasiat adalah melalui 4 mekanisme :

1. Lindungi dan perbaiki sel DNA

Bila DNA rosak, ia tak boleh kerja dengan baik dan kesannya adalah sel kita rosak dan mati. Ini normal yang bahaya adalah bila sel baru copy sel rosak yang mati tadi. Maknanya sel baru kita juga rosak. Bila sel baru pun dah rosak, boleh mengundang pada penyakit yang lebih serius seperti kanser dan sel-sel ni tak dapat jalankan fungsi dengan optimum.




2. Vivix aktifkan 'kawalan genetik' yang dapat tolong lambatkan penuaan sel

Bila sel kita tua sebelum usia, pusat kawalan genetik sel ni pun jadi tak berapa betul. Mungkin sel - sel mati lambat diganti dengan sel- sel baru yang lebih sihat dan bertenaga.

3. Vivix galakkan biogenesis mitochondria yang menyumbang pada peningkatan tenaga di dalam sel.

Mitokondria ni pusat tenaga sel. bila kena penyakit penuaan, mitokondria ni jadi lemah. bila lemah, sel kita macam kereta kering minyak. apa jadi? Takleh bergerak. Bila sel kita hilang fungsi... mmmmm tisu2 dan organ kita pun tak boleh berfungsi dgn baik. Vivix membantu galakkan penghasilan mitokondria seterusnya sel kita jadi lebih bertenaga dan berfungsi seperti sedia kala.

.
4. Vivix lambatkan penghasilan AGE protin.

AGE protin ni adalah end produk yang boleh menyebabkan kerosakan sel dan ganggu usia dan keutuhan sel. Bila AGE protin banyak terhasil dan termendap pula di dinding sel... buat sel kurang berfungsi dengan baik. Macam karat di dalam besi atau karies di gigi.

Akhirnya, kesan jangka panjang bila sel-sel kita semakin tua sebelum usia, tenaga hilang untuk berfungsi dengan berkesan dan melawan penyakit, banyak la penyakit muncul..


Kanser, jantung, masalah organ, darah tinggi, sakit sendi, kesuburan dan macam-macam lagi.
Apa puncanya kanser, sel rosak dan macam-macam lagi penyakit kronik?

- pencemaran, makanan tak seimbang dan kurang nutrisi, stress, tak aktif, merokok dan asap rokok..

Jadi, kita sendiri kenalah sedikan benteng dengan kuatkan sel dari dalam dengan amalan Vivix dan makanan organik dan nutrisi tinggi juga amalkan cara hidup lebih aktif. Sel yang aktif melalui aktiviti harian juga lebih kuat melawan penyakit berbanding sel-sel yang tidak aktif. Nak lawan penyakit pun tak larat.

Jangan lupa, amalkan Vivix sekarang juga !

Hidup untuk sihat. Hidup untuk beribadat. 


Shaklee Independent Distributor
Ida Khairani  ( 846056 )
Phone : 013 488 2382
Email : admin@mysupervitamins.com
COD Shaklee kawasan : Seksyen 7 dan Shah Alam, Bandar Bukit Raja, Setia Alam, KLCC

ida ahmad

About ida ahmad

Ibu kepada 3 anak ini adalah 'working from home mom' dan blogger yg sudah lama menggunakan blog sebagai medium utk berbisnes sejak 2007. Beliau positif utk memberi yg terbaik buat keluarga, masyarakat dan agama sebagai saham akhirat.