Video tutorial trend terbaru family Shaklee kami

Anak-anak zaman sekarang ni lebih prefer video berbanding buku atau tulisan..betul ka? Jadi untuk mengajar anak-anak ni memang kena kreatif.. Dulu anak lelaki saya tu lambat cakap.. Last2 saya buat video ala2 flash card, baru nak follow. 
Itu anak betul..anak2 Shaklee saya agak2 macam mana? Macam2 ragam gak la.. Actually dalam secret group segala info dah tersedia.. Nota, discussion, tutorial bergambar dan kini, saya upgrade lagi bagi video plk. Semoga berhasil! Dalam bisnes Shaklee, kita kena rajin. Rajin cari ilmu, rajin mencuba dan rajin kejar mentor. Sometimes, mentor kena turun padang juga.. 
Mungkin jumpa2 prospek ni perkara biasa dalam MLM tapi dalam family bisnes Shaklee kami sekarang ni memang jarang-jarang la. Downlines yang datang nak sign up dan keep in touch secara online dan calling2 ja. Kalau nak join Shaklee, boleh isi form di sini. Bila ada kesempatan, macam minggu lepas saya ke Johor, saya ambil kesempatan untuk jumpa anak Shaklee saya di sana, Eliy. Sampai nak tersesat ke Singapore jugalah. Bila dah jumpa face to face, bolehlah beramah mesra. Apa yang tak paham, lebih crystal clear gitu.

wakil shaklee johor bahru, larkin
Eliy dan saya
  

Seorang leader pernah berkata,  buat baik dengan orang jangan harap balasan. The more we share, the more we gain.. tapi jangan harap balasan dari orang yang kita beri pertolongan tu.. Kebaikan akan datang dari pelbagai sumber. 
Pesan Luqman Al Hakim, "Ingat segala perbuatan orang pada kamu dan lupakan semua kebaikan kamu pada orang. Lupakan kejahatan orang pada kamu tapi ingat segala perbuatan buruk kamu pada orang.." Ini namanya proses MENDIDIK HATI.

mendidik hati
Mendidik hati





Ida Khairani
Shaklee Independent Distributor
ID 846056


Jika rasa artikel ini berguna, kongsikan. Sharing is Caring :)

ida ahmad

About ida ahmad

Ibu kepada 3 anak ini adalah 'working from home mom' dan blogger yg sudah lama menggunakan blog sebagai medium utk berbisnes sejak 2007. Beliau positif utk memberi yg terbaik buat keluarga, masyarakat dan agama sebagai saham akhirat.