Protin Soya Murah

Macam mana kalau soya yang kita minum kononnya banyak khasiat tapi hakikatnya banyak buruk dari baik. Energizing Soy Protein ( ESP ) adalah protin yang unggul. Protin sangat penting dalam pembinaan sel, tisu, otot dan protin yang bermutu menghasilkan sel yang sihat serta kuat. ESP Shaklee adalah murah dalam kelasnya. Mengapa? Walaupun telah menjalani ujian klinikal yang intensif dan komprehensif serta dijaga sejak dari penanaman untuk hasil yang terbaik, harga ESP masih mampu dimiliki. Tidak syak lagi, sebab itulah ESP sangat famous!


Berapa harga? Harga ESP adalah RM150 untuk 850g dan boleh bertahan sehingga sebulan lebih  jika diambil secara konsisten setiap hari. Rata-rata customer terkejut dengan saiz canister yang besar kerana mereka ingat kecil ja tongnya. Murah lah katakan..


Protin soya ESP Shaklee ni adalah jenis non-GMO. Tahu tak, banyak air soya diluar sana adalah dari soya GMO iaitu, genetically modified organism. Bila dah modified, tak tahulah apa kesannya terhadap tubuh kita!!! .. So, pilih hanya soya yang non-GMO untuk kesan positif yang dijanjikan. Tulen!


Selain dari tu, untuk menambah nilai nutrisi dan kebaikan pada tubuh, protin soya ESP Shaklee turut diperkaya dengan 50% kalsium yang diperlukan tubuh serta B Complex. Sebab itu, penggemar ESP turut berasa lebih tenang, kuat, cantik dan sihat hasil dari kombinasi vitamin dan mineral ini. Malah protin ESP lengkap dengan 9 asid amino perlu yang tidak mampu dihasilkan tubuh.


Lebih istimewa pada harga yang murah ini, ESP sesuai untuk pesakit kencing manis atau yang ingin berdiet menjaga badan kerana indeks glisemik (GI) ESP yang rendah. Indeks glisemik yang rendah menunjukkan kadar pelepasan glukos ke dalam darah pada kadar perlahan-lahan. Tidaklah gula dalam darah mencanak naik lepas makan GI tinggi seperti coklat. Jadi, makanan yang GI rendah membekalkan tenaga berpanjangan kerada kandungan gula dalam darah adalah stabil lebih lama. GI ESP adalah 39.

GI tinggi dari 70 ke atas
GI sederhana antara 56 ke 69
GI rendah dari 55 ke bawah


FoodGIServing Size
peanuts14113g
grape25166g
apple38138g
spageti421 cup 140g
carrots471 large 72g
banana521 large 136g
brown rice551 cup 195g
oatmeal581 cup 234g
raisins641 small box 43g
white bread701 slice 30g
watermelon721 cup 154g
popcorn722 cups 16g





ESP dikira murah pada kelasnya kerana dengan pemprosesan tanpa alkohol dan  pensijilan IPP iaitu Identity Preserved Program telah memastikan kacang soya tidak berlaku perubahan genetik sejak dari benih hingga pengeluaran. Hasilnya pasti menakjubkan. Sebab itu banyak testimonial yang berpuas hati dengan kesan dan kebaikan ESP.


Antara manfaat dan kebaikkan protin soya ESP yang sering diperkatakan adalah susu ibu yang lebih cepat terhasil, kulit yang lebih muda dan cantik dan rasa kenyang lebih lama. Semasa pertama kali saya mencuba ESP adalah pada bulan puasa kerana bimbangkan penurunan susu ibu semasa berpuasa. Yang bestnya, memang perut tak rasa lapar semasa berpuasa, susu ibu pun maintain.. daaannn.. badan yang lebih cepat SLIM.. O yes! Diperakui oleh member-member & cikgu sekolah yang jumpa semasa raya pada tahun tu.. Berbunga rasa hatiku.






Ida Khairani
Shaklee Independent Distributor
ID 846056

Untuk membeli boleh isi Order Form 
Email

Jika rasa artikel ini berguna, kongsikan. Sharing is Caring :)


ida ahmad

About ida ahmad

Ibu kepada 3 anak ini adalah 'working from home mom' dan blogger yg sudah lama menggunakan blog sebagai medium utk berbisnes sejak 2007. Beliau positif utk memberi yg terbaik buat keluarga, masyarakat dan agama sebagai saham akhirat.