Penawar Masalah Kesihatan Wanita: Keputihan, Kesuburan, Seksual, Kulit, Kejang

Wanita akan menghadapi beberapa fasa dalam kehidupan antaranya akil baligh, pra kehamilan dan menopause. Dalam setiap fasa beberapa masalah sering akan membelenggu diri wanita. Masalah kesihatan yang sering dihadapi kebanyakkan wanita adalah seperti masalah kulit, keputihan, kesuburan dan seksual. Ramai wanita yang tidak senang dan berusaha mencari penawar dan Shaklee ada supplemen semulajadi yang dapat membantu wanita dalam setiap fasa kehidupan ini antaranya Alfalfa, GLA, Vitamin E dan Ostematrix dan insyaAllah wanita dapat menjalani kehidupan dengan lebih ceria dan terurus.

Jadi, apa fungsi setiap supplemen ni untuk wanita?

Keputihan..

Keputihan adalah cairan berwarna putih kekuningan atau putih kelabu dari saluran vagina. Gejala ini adalah normal bagi sesetengah wanita semasa nak menghampira waktu haid atau selepas haid. Namun, ada juga keputihan yang disertai rasa gatal. Kadang kadang bila badan terlal penat dan cuaca panas, keputihan juga berlaku. Keputihan ni berasal dari leher rahim tapi ada juga kerana infeksi vagina.


Antara tabiat yang dapat membantu mengatasi masalah keputihan adalah

  • menukar seluar dalam ditukar setiap hari
  • kerap menukar panty liner
  • pastikan vagina kering. vagina yang lembab boleh menyebabkan bakteria aktif dan keadaan tidak selesa
  • pengambilan makanan kesihatan untuk membantu masalah kesihatan seperti ALFALFA

Testimonial Alfalfa atasi keputihan

Testimonial alfalfa atasi masalah keputihan wanita
Testimonial alfalfa atasi masalah keputihan wanita


Testimonial alfalfa atasi masalah keputihan wanita
Testimonial alfalfa atasi masalah keputihan wanita


Kulit

Untuk masalah kulit yang sering di alami oleh wanita bermula dari akil baligh hinggalah dewasa..saya mensyorkan peggunaan GLA dan Vitamin E secara konsisten... Selain itu GLA dan Vitamin E sangat bagus untuk menyumbang pada seksualiti wanita dan membantu meningkatkan kesuburan. GLA juga mampu membetulkan kitaran haid dan mengurangkan simptom pre mentrual.


Cramp, sakit pinggang, belakang

Jika individu mengalami masalah kekurangan kalsium, gejala pra menstrual seperti cramp / kejang akan berlaku. Namun, ada juga yang cramp tak kira masa. Bagi ibu yang menyusu dan mengandung pula, gejala sakit pinggang, bontot, belakang..sering dialami dan ini adalah tanda tanda kekurangan kalsium. Ostematrix Shaklee membantu mencukupkan keperluan kalsium dan membantu meningkatkan jisim tulang pada tahap ideal. Nanti saya akan share testimonial, insyaAllah..

Kesan positif selepas amalkan ostematrix untuk sakit tulang
Testimonial pulih sakit tulang selepas mengamalkan Ostematrix


Jika anda mengalami masalah seperti Keputihan, Kesuburan, Seksual, Kulit dan Kejang..dapatkan suppemen dicadangkan segera. Jangan biarkan masalah kecil menjadi parah kerana sifat ambil mudah.  Untuk semua wanita di luar sana, supplemen Ostematrix, GLA, Vitamin E dan Alfalfa adalah rutin yang patut dimulakan sekarang untuk kesihatan jangka masa panjang dan pencegahan dari awal. Harap berkongsian ini bermanfaat untuk semua.







Ida Khairani
Shaklee Independent Distributor
ID 846056


Jika rasa artikel ini berguna, kongsikan. Sharing is Caring :)





    ida ahmad

    About ida ahmad

    Ibu kepada 3 anak ini adalah 'working from home mom' dan blogger yg sudah lama menggunakan blog sebagai medium utk berbisnes sejak 2007. Beliau positif utk memberi yg terbaik buat keluarga, masyarakat dan agama sebagai saham akhirat.