Penat, Stress, Hilang Fokus - Atasinya

Ramai ibu bapa sangat penat bila balik bekerja. Kalau kerja di KL atau Penang Island tu, memanglah jam manjang. Saya yang tak terlibat dalam jam pun, kesiannya tengok. Sejam 2 jam dalam sehari, dalam kereta ja kerjanya. Kalau yang naik LRT pun, haruslah berjalan dan berdiri banyak. Exercise juga tu. Namun, penat usah ceritalah.

Harapan saya, masa bersama keluarga di rumah, harus dimanfaatkan sebaiknya. Cari jalan supaya kita gembira, bertenaga dan mood baik untuk melayan anak-anak, suami atau isteri. Lagipun kita kerja untuk pendidikan dan kebajikan mereka juga. Bukan hanya wang dan keperluan sahaja dipenuhi, kasih sayang dan perhatian juga harus ditunjuk supaya mereka sedar kita sayang mereka.

Sebenarnya nak cerita pasal penemuan saya dengan Shaklee ni. Pada awalnya saya hanya ambil kalsium. Kemudian cuba pula untuk keperluan ibu mengandung. Seterusnya, saya rasa perlu untuk meneruskan pengambilan vitamin Shaklee demi untuk anak-anak saya.

Sejak baru kahwin saya, saya memang penat dan sangat flat. Malu sungguh. Padahal masih muda, umur time tu baru 24-25 tahun. Namun, yang pasti bila dah beranak dua, saya lebih sihat, cergas dan bertenaga berbanding masa saya mula-mula kahwin.

Saya sangat yakin untuk mensyorkan 4 produk Shaklee ni untuk pembaca yang mengalami masalah yang sama, sering letih, cepat penat, kurang fokus, mudah lupa, stress manjang dan sekeluarga dengannya.

Eu Four Pack terdiri daripada

-B Complex, Ostematrix, Vita-C dan Vita-Lea.


Khasiat supplemen dapat Eu Four Pack adalah seperti berikut:



Vita-Lea (Multivitamin)

Mengandungi 12 vitamin dan 9 mineral penting yang lengkap untuk keperluan tubuh seharian.
Membantu meningkatkan kecerdasan minda dan sistem imuniti badan.
Memulihkan selera makan dan melancarkan process pencernaan.
Penting bagi prosess pertumbuhan.
Menyeimbangkan hormon dan bahan kimia dalam badan.
Melengkapkan nutrient yang kurang.
Membantu penyerapan zat dari makanan.


Vita-C Sustained Release
Membantu dalam meningkatkan imuniti badan.
Membantu dalam penyerapan zat besi.
Membantu dalam proses pemulihan sel, seperti luka.
Membina kolagen untuk menguatkan dan menyegahkan tisu dalam badan.
Menjaga ketahanan badan dari selsema.
Menstabilkan bahan kimia dalam badan.

B Complex
Mengandungi kesemua 8 jenis vitamin B dalam kadar yang diperlukanx .
Menukarkan gula dalam darah kepada tenaga.
Mencegah kelesuan dan kemurungan.
Membantu kelancaran urat saraf.
Mengelakkan stress.
Mengelakkan sembelit.

Ostematrix (Calcium Magnesium)Untuk tulang dan gigi yang kuat.
Mencegah kekejangan otot (cramp).
Membantu dalam pembekuan darah.
Menstabilka denyutan jantung.
Mengurangkan migrain.
Membaiki stimulasi urat saraf.


Set ini bukan sahaja sesuai untuk orang yang penat bekerja, malah ia juga sesuai diambil oleh ibu menyusu, ibu berpantang dan ibu yang sedang mengandung. Hubungi saya untuk mendapatkannya untuk anda, isteri, ibu bapa atau sahabat anda.


Disclaimer:
Segala testimoni yg dikongsi disini atau penulisan tentang produk bukan bertujuan utk merawat, menyembuhkan, menganalisa apa jua penyakit/ masalah kesihatan. Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan yg berkaitan. 



Jika anda rasa artikel ini berguna, jangan lupa untuk kongsikan demi manfaat bersama.

Ida Khairani
www.MySuperVitamins.com

Pertanyaan, konsulatasi atau order boleh email ke admin[@]mysupervitamins[.]com dan sms ke 013 488 2382

ida ahmad

About ida ahmad

Ibu kepada 3 anak ini adalah 'working from home mom' dan blogger yg sudah lama menggunakan blog sebagai medium utk berbisnes sejak 2007. Beliau positif utk memberi yg terbaik buat keluarga, masyarakat dan agama sebagai saham akhirat.