Nak kurus semasa berpantang

Semasa berpantang selalunya ibu lebih fokus untuk memperbanyakkan susu untuk bayi dan dibuat stok semasa kembali bekerja nanti. Bagi yang menjalani amalan berpantang secara tradisional, best juga. Berada di rumah seperti di spa  dengan ada urutan, bertangas, mandian rempah ratus. 

Ramai juga ibu yang mula risau mampukah untuk kembali semula ke bentuk asal atau kurus selepas berpantang kelak. Alhamdulillah, sekarang ni banyaknya supplemen yang boleh membantu mempercepatkan penurunan berat badan / kurus walaupun semasa berpantang.

Seperti pengalaman Anis Ariesya ni.



"Salam..sekadar ingin berkongsi...Alhamdulillah selepas mengamalkan set B, ESP, Vita E semasa berpantang, berat turun dari 7-kg ke 49kg dalam masa 2 bulan..badan dah jadi macam zaman anak dara balik :) "


Bestkan..Sebenarnya proses penyusuan ibu secara langsung membantu mempermudahkan proses penurunan berat badan. Dengan pengambilan supplemen seperti B Complex yang melancarkan metabolisme badan, makanan dapat ditukarkan ke bentuk tenaga jadi ibu lebih cergas,  bertenaga dan lebih cepat turun berat badan. Jadi, tak hairanlah, Anis dapat kurus walaupun baru 2 bulan bersalin dan berpantang.



Set B terdiri Vita C, Alfalfa, Vitalea, B Complex

Energizing Soy Protein pula bukan sahaja membantu ibu dalam penyusuan, memberi kulit cantik dan kenyal, malah ia mampu memberi rasa kenyang. Jadi, ibu bukan secara paksa makan sedikit tetapi makan mencukupi dengan keperluannya dan ini faktor membantu mempercepatkan badan untuk kurus atau menurunkan berat badan. Perlu diingat, setiap orang berbeza. Ada yang mudah untuk turun, ada yang memperlukan lebih masa dan aktiviti riadah untuk kesan yang optimum.



Energizing Soy Protein


Set Berpantang Shaklee ( Set C) asas terdiri dari

-Zink, B Complex, Vitalea dan Vitamin C.


Fungsi setiap satu dalam Set C adalah:


Vitamin C- untuk kuatkan antibodi badan ibu, membina kolegen yang penting untuk menyambung struktur otot dan tisu. Turut mempunyai kuasa penyembuhan.

Vitalea - dengan formula zat besi berfungsi untuk menghasilkan darah yang sihat. Mengandungi multi vitamin dan mineral semulajadi untuk menampung kekurangan zat zat makanan penting sepanjang berpantang.

B Complex - Memberi kesegaran kepada ibu, mengatasi kelesuan, membantu menukarkan karbohidat, protein dan lemak kepada tenaga. Jadi, turut membantu ibu menurunkan berat badan selepas bersalin.

Zink- Sangat baik untuk baik pulih luka dalaman, membantu pemulihan sel badan dan bagus untuk masalah keguguran rambut.



Untuk maklumat tentang produk mengurangkan berat badan
Untuk membuat pesanan, boleh isi order form ini.
Untuk pertanyaan, boleh isi contact form ini.

Disclaimer
Segala testimoni yg dikongsi disini atau penulisan tentang produk bukan bertujuan utk merawat, menyembuhkan, menganalisa apa jua penyakit/ masalah kesihatan. Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan yg berkaitan.

Jika anda rasa artikel ini berguna, jangan lupa untuk kongsikan demi manfaat bersama.

Ida Khairani

www.MySuperVitamins.com
Pertanyaan, konsulatasi atau order boleh email ke admin[@]mysupervitamins[.]com dan sms ke 013 488 2382

ida ahmad

About ida ahmad

Ibu kepada 3 anak ini adalah 'working from home mom' dan blogger yg sudah lama menggunakan blog sebagai medium utk berbisnes sejak 2007. Beliau positif utk memberi yg terbaik buat keluarga, masyarakat dan agama sebagai saham akhirat.