Luka bersalin cepat baik semasa berpantang dengan vitamin

Mari saya kongsikan cerita hasmah yang memperkenalkan vitamin shaklee sebagai set berpantang untuk adiknya.

Adik perempuan saya melahirkan anak secara normal, tetapi atas bantuan vacum kerana dia dah tak larat nak meneran. Tambahan pula lebih 12 jam dia menanggung kesakitan di labour room tetapi masih juga tidak melahirkan anak, bukaan jalan juga agak lambat mungkin kerana dia melahirkan anak pertama. Alhamdulillah adik saya dan anaknya selamat.

Nak dijadikan cerita saya memang syorkan adik saya mengambil Set Berpantang Shaklee kerana dia belum ada apa-apa jamu @ vitamin untuk dimakan ketika dalam pantang. Hari pertama kelahiran pada malamnya saya dah suruh dia makan vitamin ni bagi memastikan badan adik saya kembali bertenaga.

Setelah lebih kurang 1 minggu adik saya mengamalkan vitamin dalam Set Berpantang Shaklee ni luka yang adik saya alami kering dengan cepat dan dia kata badannya sentiasa cergas walaupun malam agak kurang tidur kerana anaknya cukup kuat mengempeng. Luka jahitan adik saya agak panjang kerana kesukaran jalan dibuka menyebabkan ianya terpaksa digunting bagi membantu adik saya. Tak dapat saya bayangkan betapa sakitnya dan darah yang keluar juga banyak. Alhamdulillah adik saya cepat pulih, dia pun hairan yang badannya tak penat walaupun tak cukup tidur.

Anak adik saya hanya mengalami kuning (jaundice) sedikit sahaja lebih kurang 2 hari kuningnya kembali pulih. Alhamdulillah susu adik saya juga lancar dan mudah untuk anaknya minum. Penawar kuning (jaundice) hanya susu ibu sahaja, sebab itulah saya menasihatkan adik saya beri susu ibu sekerap yang boleh agar kuning(jaundice) cepat pulih.


Baby Hafiy baru lepas minum susu Ummi

Semoga adik Hasmah dan anaknya sihat. Mudah-mudahan baby Hafiy dapat minum susu Ummi nya sehingga 2 tahun. InsyaAllah.


Ramai yang berpuas hati dan terperanjat dengan kesan positif dengan pengambilan vitamin Shaklee semasa berpantang. Rasa penat dan sakit dapat diatasi dan mampu melalukan kerja-kerja rumah walaupun masih dalam berpantang lagi. Namun, janganlah galak sangat buat kerja. Hehe.. Slow and steady ya semasa berpantang ni.

Anda juga layak mendapat E Book Panduan Ibu Berpantang dengan setiap pembelian set berpantang dari mysupervitamins.com. Jangan ketinggalan.



Ida Khairani
www.MySuperVitamins.com

Pertanyaan, konsulatasi atau order boleh email ke admin[@]mysupervitamins[.]com dan sms ke 013 488 2382 Untuk lebih mudah, pertanyaan boleh diajukan di borang 'jawapan segera' di bawah atau buat pesanan di order form ini

ida ahmad

About ida ahmad

Ibu kepada 3 anak ini adalah 'working from home mom' dan blogger yg sudah lama menggunakan blog sebagai medium utk berbisnes sejak 2007. Beliau positif utk memberi yg terbaik buat keluarga, masyarakat dan agama sebagai saham akhirat.