Kenapa Kita Perlu Vitamin?

Assalamualaikum.. Ramai orang rasa dia tak perlu vitamin. Bukan awak sorang tapi ramai lagi.

Saya sendiri tak pernah amalkan vitamin secara konsisten walaupun tak pernah menolak vitamin sejak dulu.
Kenapa Kita Perlu Vitamin? Tak cukupkan makan 3-5 kali sehari????


Vitamin pertama yang saya kenal adalah Vitamin C yang mak bagi masa saya tinggal di asrama.

Selepas 2-3 botol saya stop sampailah lepas kahwin. Masa mengandung barulah ambil apa yang doktor bagi seperti Omega dan Obimin.

Saya ambil susu juga tapi masih lagi sakit dan lenguh2 badan. Lepas bersalin, sakit makin menjadi, sampaikan nak dukung baby pun saya sakit belakang bila membongkok. Nak duduk pun sakit.

Masa ni baru saya cari supplemen Kalsium. Alhamdulillah, memang berkesan hilangkan sakit belakang saya.

Macam tulah seterusnya, saya akan ambil hanya selepas ada simptom kesakitan.

Video ni, mungkin berubah pandangan kita tentang keperluan vitamin.

Walaupun kita rasa sihat, aktif, makan cukup dan tak ada seberang simptom penyakit, kita masih lagi berisiko untuk mendapat penyakit kronik?

Ha, betulkah? Kenapa?????




Saya risau, kerana keluarga saya memang banyak sangat history penyakit kronik. Kencing manis, darah tinggi, obese, strok, alzheimer dan kanser. Semoga keluarga saya semakin sihat dan kami tidak mengulangi sejarah kesihatan yang buruk ini.

Bila kita dah sedar dan nak amalkan supplemen.. ini step yang perlu berjaga.

Hakikatnya tak semua jenama VITAMIN adalah sama. Ada supplemen yang tak diserap badan, ada supplemen yang boleh jadi punca sakit buah pinggang dan toksin pada hati?

So, macam mana nak pilih. Cari jenama yang ada 7 kriteria penting ni.

7 Ciri Penting Memilih Vitamin dan Supplemen Tambahan?


7 Perbezaan Jenama Shaklee dan Jenapa Supplemen Lain





Ok, selamat berubah ke arah yang lebih sihat. Perlukan konsultasi terbaik, boleh hubungi pengedar Shaklee di bawah.

Tanya-saya-vitamin-shaklee-yang-anda-perlu
Pengedar Shaklee Anda

ida ahmad

About ida ahmad

Ibu kepada 3 anak ini adalah 'working from home mom' dan blogger yg sudah lama menggunakan blog sebagai medium utk berbisnes sejak 2007. Beliau positif utk memberi yg terbaik buat keluarga, masyarakat dan agama sebagai saham akhirat.